شما اینجا هستید

اجتماعی » امضای توافق نامه تملک حدود ۶ کیلومتر از جاده مرگ در بدرانلو

بجنورد – به گزارش انتهاج به نقل  از روزنامه خراسان شمالی «محمدیاران» دادستان بجنورد از توافق نامه اهالی بدرانلو در خصوص تملک اراضی ۶ کیلومتر از باند دوم جاده مرگ خبر داد.

محمدیاران گفت:باند دوم محور بجنورد- گلستان در محدوده بدرانلو و همچنین محدوده رباط قره بیل تا جنگل گلستان با مشکل تملک برخورد کرده بود به طوری که عملیات راه سازی در این محور در این دو نقطه متوقف شده بود. این پروژه در محور بدرانلو با مشکل اراضی مواجه بود و اهالی رضایت به تملک نمی دادند.

وی افزود:در محدوده رباط قره بیل تا جنگل گلستان نیز محیط زیست حاضر نبود با شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور کنار بیاید و لذا عملیات در این دو نقطه به صفر رسیده بود. سال گذشته، جلسه مشترکی میان نمایندگان ۳ قوه در استان و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور تشکیل و بنا شد مسأله تملک اراضی و صدور مجوزهای محیط زیست توسط دستگاه قضایی استان پیگیری شود.

به گفته این روزنامه، دادستان، دیروز «کفش تعهد» پوشید و به مصوبه آن جلسه، جامه عمل پوشاند. نباید از حق گذشت، دادستان در رفع موانع عملیات جاده سازی محور بجنورد- گلستان، اقدامات متعددی انجام داده و حتی چندین نوبت برای بازدید میدانی به این محور رفته است. او تلاش نموده در این محور، مشکلات جدی راه سازی را برطرف نماید اما چه موقع طلسم این محور می شکند با کرام الکاتبین است!

طلسم از این جهت که این محور جزو مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان بود و با وجود قول رئیس جمهور و گذشت ۴ سال، متأسفانه با تأخیر چند ساله مواجه شده و آن وعده رئیس جمهور را با شکست رو به رو کرده است.

جالب این که وقتی نمایندگان محترم استان در مجلس با «تهران نشینان» نشستند، روشن شد که بودجه محور بجنورد- گلستان به محل دیگری سفر کرده و «از ما بهتران» آن را گرفته اند. اول اعلام شد بودجه معلوم نیست در کجا هزینه شده و بعداً گفتند در همین محور اما خارج از استان هزینه شده است، در نتیجه مصوبه سفر رئیس جمهور به این محور نرسید و وعده رئیس دولت محقق نشد.

بیشتر بخوانید:

مساعدت یک میلیارد ریالی دادگستری خراسان شمالی به سیل زدگان آشخانه

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان