دسته: محیط زیست

عزم جدی دولت در مبارزه با آلودگی هوا/نوسازی ۱۰۰هزار تاکسی بالای ۱۲ سال تا دو سال آینده

تهران – ایرنا – معاون محیط‌زیست انسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست با تاکید بر عزم جدی دولت سیزدهم در مبارزه با آلودگی هوا گفت: در مدت ۲ سال آینده، حدود ۱۰۰ هزار تاکسی بالای ۱۲ سال و ۲۰۰ هزار موتورسیکلت نوسازی می‌شود.

حرکت پتروشیمی‌ها به سمت پساب صفر/بیماران کلیوی تحت پوشش صندوق بیماری خاص

تهران -ایرنا- بسته اخبار اجتماعی ایرنا در بیست و دومین روز از آذر به حرکت پتروشیمی‌ها به سمت پساب صفر، خدمات درمانی بیماران کلیوی تحت پوشش صندوق بیماری خاص، حضور هیات ایرانی در دومین مجمع جهانی پناهندگان، کامپیوتر و حسابداری پرمتقاضی‌ترین رشته‌های هنرستان، مشارکت بیش از۱۴ میلیون شهروند در پویش ملی سلامت و کوتاهی در نظارت و ساخت‌وسازهای غیرمجاز پرداخته است.

کشتارگاه‌های شهرداری دماوند و رودهن جمع آوری می‌شود

تهران – ایرنا – رییس اداره و فرمانده یگان حفاظت محیط زیست دماوند گفت: با توجه به مشکلات محیط زیستی، جمع آوری کشتارگاه های شهرداری دماوند و رودهن انجام خواهد شد.

۱۱ منطقه جدید به مناطق تحت حفاظت سازمان محیط زیست افزوده شد

تهران- ایرنا – معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با تصویب شورای عالی محیط زیست کشور ۱۱ منطقه حفاظت شده جدید و ۲ محدوده به مناطق تحت حفاظت سازمان محیط زیست الحاق شد.

ضرورت بررسی میزان واقع‌نگری و قابلیت اجرایی قانون هوای پاک

تهران – ایرنا – رئیس جمهور با تاکید بر توجه به ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در حفظ محیط زیست و همچنین اهتمام به مردمی‌سازی در این عرصه و نقش دادن به اقشار مختلف مردم به عنوان بهترین حافظان محیط زیست،‌ نگاه ویژه به نظرات تخصصی و بهره‌گیری از نظرات صاحب‌نظران حوزه محیط زیست را در تصمیم‌ گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها در این زمینه خواستار شد.

سازمان محیط‌زیست برای گونه‌های قاچاق مجوز خروج صادر نمی‌کند

تهران – ایرنا – مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات‌وحش سازمان محیط زیست گفت: این سازمان برای گونه‌های حیات‌وحش که در فهرست کنوانسیون تجارت گونه‌های گیاهی و جانوری در معرض خطر انقراض (CITES) ضمیمه شده و به صورت قاچاق وارد کشور شدند، هیچ‌گونه مجوزی برای خروج صادر نمی‌کند.

چرا خسارات آلودگی هوا در کشورهای درحال توسعه بیشتر از توسعه یافته است؟

تهران- ایرنا- نتایج پژوهش‌های علمی نشان می‌دهد که آلودگی هوا دیگر یک مساله ملی نیست و همه کشورهای جهان را به تناسب درگیر کرده که می‌تواند منجر به درگیری‌ها و کشمکش‌های بین‌المللی هم بشود و در عین حال آلودگی هوا خسارات بیشتری به کشورهای درحال توسعه وارد می‌کند تا کشورهای توسعه‌یافته.

سومین جلسه شورای عالی محیط زیست فردا با حضور رییس جمهور برگزار می‌شود

تهران – ایرنا – مدیرکل دفتر ریاست و هماهنگی امور استان‌های سازمان حفاظت محیط زیست گفت: سومین جلسه شورای عالی محیط زیست در دولت سیزدهم و سی و هفتمین جلسه این شورا با حضور رییس جمهور، رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست و دستگاه‌های ذیربط با ۶ دستور جلسه فردا سه‌شنبه برگزار می‌شود.

شهرداری نسبت به ارائه درخواست مکان جدید دفع پسماندهای تهران اقدام کند

تهران- ایرنا – مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران درباره مالکیت اراضی آرادکوه و بررسی تعارض اراضی سایت‌های مره و خرمن تپه و مکان یابی جدید مرکز دفع پسماندهای عادی تهران گفت: شهرداری تهران، حداکثر تا ۱۵ روز آینده نسبت به ارائه درخواست واگذاری اراضی محل دفع جدید پسماندهای عادی شهر تهران مطابق با مطالعات مکان‌یابی پیوست طرح جامع مدیریت پسماند اقدام کند.

چگونه باغ‌شهر زیبای نطنز و طَرق‌رود به ویرانه تبدیل شد؟

تهران- ایرنا- بررسی گزارش‌ها و اسناد مختلف در رابطه با تخریب محیط‌زیست توسط معادن در منطقه نطنز، نشان می‌دهد که برخی افراد نمی‌خواهند مساله تخریب معدن در این شهر پایان یابد.

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان