دسته: فرهنگی

یک قدم تا دانشگاه صنعتی اسفراین

اسفراین - رئیس مجتمع عالی فنی و مهندسی اسفراین از یک قدمی ارتقا مجتمع عالی به دانشگاه صنعتی اسفراین خبر داد

کارنان در فجر خوش درخشید

اسفراین - نمایش کارنان در جشنواره بین المللی تئاتر فجر برگزیده بازیگری مرد و نویسندگی شد

به گزارش  انتهاج ،  طبق رای هیات داوران در رشته عکس محمد رضایی و زهره لک و مهدی محبی پور از استان مازندران به عنوان نفرات اول تا سوم و اردلان حسنعلی زاده از خراسان رضوی، ابراهیم فلاح از استان مازندران داوود عامری از استان گلستان، مریم داورنیا و مجتبی براتی از خراسان شمالی قابل تقدیر […]

نمایشگاه‌ها، فرصتی برای آموزش و تربیت هنرمندان

 محمد کریمی مقدم داور جشنواره هنرهای تجسمس ایثار : برگزاری نمایشگاه‌های تجسّمی در سطوح منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی نوعی تبادل هنری را در پی خواهد داشت. به گزارش انتهاج ، محمد کریمی مقدم داور جشنواره هنر های تجسمی ایثار گفت: در دنیای امروز، ارتباطات‌ است که زمینه‌های پیشرفت را هموار می‌کند و هنر، از سرآمدترین ابزار […]

مرد بزرگی که گمنام از میان ما رفت

نعمت‌الله فاضلی در سوگ مهدی ثریا او را استادی فرهیخته خواند که غمخوارانه برای مردم و فرهنگ ایران نوشت، معلمی کرد و کوشید اما گمنام زیست و گمنام از میان ما رفت.

ترکیبی از شفیعی کدکنی و شاملو!

یدالله گودرزی در نوشتاری به آدونیس، شاعر معاصر عرب پرداخته و او را ترکیبی از شفیعی کدکنی و شاملو می‌داند. او می‌گوید: آدونیس شاعری است دلبسته و دلباخته به اسطوره و اندیشه، ازاین‌روی حتی فرنام (تخلص) خویش را «آدونیس» یکی از اسطوره‌های جهان باستان برگزیده است.

اتکای جمهوری اسلامی به «مردم» است

رهبر معظم انقلاب معتقدند: «جمهوری اسلامی یک مرکب انضمامی نیست که ترکیبی باشد از چیزی به نام «جمهوری» و چیزی به نام «اسلامی» تا یکی بگوید من طرفدار جمهوریتم بیشتر، یکی بگوید من طرفدار اسلامیتم بیشتر، این جوری نیست بلکه جمهوری اسلامی یک حقیقت است؛ آن جمهوری است، ‌آن اتکا به آرای عمومی است که خدا آن را مقرر کرده است».

بابای تاجیک‌ها که از خون ایرانی‌ها بیرون رفته!

محمدجعفر یاحقی می‌گوید تاجیک‌ها فردوسی را بابای خود می‌دانند. او جایگزینی ارزش‌های وارداتی در ایران و دیدگاه برخی مبنی بر تعارض شاهنامه با معارف و اعتقادات دینی را عاملی بر دور شدن ایرانیان از شاهنامه می‌خواند.

قدیمی‌ترین بازی‌های تخته‌ای جهان

وقتی صحبت از آثار باستانی در میان باشد، سلاح‌ها، ابزارهای شکار، ظروف آشپزخانه، زیورآلات و یا سکه‌ها در صف نخست رایج‌ترین اشیائی قرار می‌گیرند که بازدیدکنندگان در موزه‌ها به دنبال آن‌ها می‌گردند. با این حال برخی از قدیمی‌ترین اشیاء تاریخی که در مهم‌ترین موزه‌های جهان نگهداری می‌شوند بازی‌های تخته‌ای هستند که مصریان، ‌ چینی‌ها و مردم بین‌النهرین و ایرانی‌های باستان از هزاران سال پیش ابداع کرده‌اند.

ترس در مقابل دشمن، جفا در حق شهدا و ملت است

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید براینکه باید شجاعانه در مقابل دشمنان ایستادگی کنیم چرا که این شهدا حق بزرگی به گردن ما دارند، گفت: ما ۴۴ سال با تحریم‌های کمرشکن و مشکلات متعدد نترسیدیم و اگر امروز در آبهای خلیج فارس از دشمن بترسیم در حق ملت و شهدا جفا کرده‌ایم.

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان