دسته: فناوری

 به زودی می‌توانید قهوه تولیدشده در آزمایشگاه بنوشید

قهوه به عنوان یک نوشیدنی محبوب در سراسر جهان با بحران مواجه است. تغییرات آب و هوایی تولید جهانی قهوه را طی ۳۰ سال آینده تهدید می‌کند.

آخرین مهلت ثبت‌نام در پانزدهمین المپیاد دانش‌آموزی نانو

آخرین مهلت ثبت نام در آزمون مرحله اول پانزدهمین دوره المپیاد دانش‌آموزی نانو اعلام شد.

شناسایی محیط‌های ناشناخته با کمک اختاپوس رباتیک

دانشمندان چین یک بازوی رباتیک را با الهام از پاهای اختاپوس طراحی کرده‌اند که می‌تواند محیط‌های ناشناخته را شناسایی و جست‌وجو کند.

خودروی بنزینی خود را یک‌روزه برقی کنید

یک استارت‌آپ آلمانی ادعا می‌کند که می‌تواند خودروهای بنزینی را تنها ظرف یک روز به یک خودروی برقی تبدیل کند.

افراد دیابتی در آینده، فقط سالی سه بار دارو تزریق خواهند کرد

سامانه رهایشی در دانشگاه استنفورد ساخته شده که می‌تواند دارو را به آرامی در بدن رها کند. این سامانه این امکان را فراهم می‌کند که بیمار دیابتی هر چهار ماه یک بار دارو تزریق کند. این فناوری در مرحله آزمایشگاهی بوده و روی موش‌ها با موفقیت آزمایش شده است.

اولین پرواز بزرگترین هواپیمای جهان به همراه پهپاد مافوق صوت

شرکت استراتولانچ(Stratolaunch) یک نقطه عطف مهم را با نخستین پرواز بزرگترین هواپیمای جهان به همراه پهپاد مافوق صوت Talon-A که سوختگیری شده بود، رقم زده است.

ساعت هوشمند ساخت دانشمند ایرانی برای تشخیص بیماری قلبی

«حمید قنبری» دانشمند ایرانی «دانشگاه میشیگان» یک ساعت مچی ارائه داده که اولین دستگاه بالینی مچی برای نظارت بلندمدت بر بیماران و تشخیص فیبریلاسیون دهلیزی است.

ثبت ۴ زمینلرزه در هرمزگان و ۶ زلزله در استان کرمان/گرگان با زلزله ۳.۷ لرزید

در هفته گذشته استان هرمزگان با ۴ زلزله به بزرگای بین ۲.۶ تا ۴.۲ و استان سیستان و بلوچستان با دو زلزله به بزرگای ۳.۴ و ۳.۱ لرزیدند، ضمن آنکه گرگان استان گلستان زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۷ را تجربه کرد.

سوخت‌گیری خودکار هوایی با کمک هوش مصنوعی

شرکت «ایرباس» سوخت‌گیری خودکار هوا به هوا را با پهپادهای هدایت‌شونده با هوش مصنوعی آزمایش کرد و طی آن، استفاده از حسگرهای ناوبری مبتنی بر هوش مصنوعی و الگوریتم‌های تقویت‌شده را برای پرواز خودکار ارزیابی کرد.

یک ربات جدید برای کمک کردن به نوجوان‌های شلخته!

انباشته‌ شدن لباس‌ها در کف اتاق خواب، مشکلی است که والدین بیشتر نوجوانان را آزار می‌دهد اما این ممکن است به زودی به یک مشکل مربوط به گذشته تبدیل شود زیرا دانشمندان یک ربات را برای برداشتن لباس‌های کثیف ساخته‌اند.

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان