شما اینجا هستید

اخبار » حضور دانشگاه فنی و حرفه ای یزد در اولین کنفرانس ملی مهارت ایران؛ سوم و چهارم اردیبهشت ماه
گروه : اخبار

به گزارش سایت خبری تحلیلی انتهاج یزد، اولین کنفرانس ملی مهارت ایران؛ سوم و چهارم اردیبهشت ماه سال جاری در تهران برگزار می شود.

رئیس دانشگاه فنی وحرفه‌ای استان یزد از برگزاری اولین کنفرانس ملی مهارت ایران در اردیبهشت ۱۴۰۳ خبرداد.

احمد محتشمی رئیس دانشگاه فنی وحرفه‌ای استان یزد گفت:  کنفرانس مذکور در تاریخ ۳ و ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ توسط دانشگاه فنی و حرفه‌ای به عنوان بزرگ‌ترین سازه مهارتی- دانشگاهی کشور در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما و با حضور مسئولین و مقامات عالی‌رتبه کشوری، متخصصان و استادان حوزه مهارت، صنعتگران و کلیه ذی‌نفعان و بازیگران عرصه مهارت کشور برگزار خواهد شد.

وی گفت: نیروی کار ماهر با رشد اقتصادی و افزایش رشد تولید ناخالص ملی، کار و تولید رابطه دارد، ایشان با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر باتوجه ‌به افزایش اهمیت تربیت نیروی فنی ماهر جهت کمک به پیشرفت اقتصاد، دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای تمرکز خود را بر آموزش دانشجویان در زمینه‌های فنی معطوف کرده‌اند، بیان نمود که در دانشگاه فنی حرفه ای تئوری به همراه کارآموزی و کار پروژه‌ای در کنار هم به دانشجویان ارائه می‌شود به طوری که ۷۰ درصد دروس عملی می باشند.

این کار به دانشجویان کمک می‌کند تا با اصول و رویکردهای کاری در شرایط واقعی آشنا شوند و مهارت‌های عملی لازم برای ورود به بازار کار را بیابند.

ایشان ضمن اشاره به شعار سال از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم، بهره‌مندی از توانمندیها و مهارت جوانان و دانشجویان در مقوله‌های مهارت‌آموزی و توانمندسازی را ضروری دانست.

وی بیان کرد: در همین خصوص دانشگاه فنی و حرفه‌ای به ‌عنوان بزرگ‌ترین سازه مهارتی کشور اقدام به برگزاری اولین کنفرانس با موضوع مهارت از ابعاد مختلف در کشور نموده است. این کنفرانس حاوی برنامه‌های علمی متنوعی شامل برگزاری سخنرانی‌های کلیدی، میزگرد‌های تخصصی و ارائه مقالات علمی و کارگاه‌های آموزشی است که پیرامون حوزه مهارت و از منظر حکمرانی آموزش عالی مهارتی به صورت علمی ـ تخصصی برنامه‌ریزی شده است.

محورهای اصلی کنفرانس به شرح زیر می باشد:

-حکمرانی آموزش عالی مهارتی -آینده مشاغل و مشاغل آینده -مهارت آموزی و برنامه هفتم توسعه -نقش بخش‌های دولتی، عمومی و خصوصی در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای -مطالعه تطبیقی جایگاه آموزش‌های مهارتی در ایران و جهان

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان