شما اینجا هستید

اجتماعی » برای اولین بار طرح موقت گزینش سه مرحله ای دانشجو معلمان را در یزد اجرا می کنیم / رتبه برتر دانشگاه فرهنگیان یزد در فعالیت کانون ها و انجمن های دانشجویی

به گزارش خبرنگار سایت خبری تحلیلی انتهاج یزد، علی اکبر کریمی زارچی رییس دانشگاه فرهنگیان یزد در نشست خبری گفت: پژوهشکده تعلیم و تربیت معلم در راستای رسالت دانشگاه در هیئت امنا به ریاست استاندار یزد مصوب شد و در شورای گسترش در حال پیگیری است و در صورت اجرا برای تقویت نظام آموزش‌وپرورش استان یزد اقدام اساسی است.

وی در ادامه با بیان اینکه طرح سواد قرآنی دانشجو معلمان و اساتید را در سال آینده اجرا خواهیم کرد، گفت: رتبه اول مسابقه سدید مراکز آموزش عالی استان به دانشجو معلمان یزد رسید همچنین رتبه برتر سرود و تئاتر را دریافت کردند.

کریمی زارچی با بیان اینکه فرآیند جذب دانشجو معلمان دغدغه کل کشور بود، اظهارداشت: برای اولین بار طرح گزینش سه مرحله ای آماده و به تهران ارسال شد که اگر مصوب شود فرآیند گزینش و جذب سه مرحله ای در دانشگاه فرهنگیان یزد پایلوت می شود و تاثیر آن در معلمان ۴ سال آینده مشخص خواهد شد.

وی بیان کرد: چرا امکانات نسبتا خوبی که در فضای دانشگاه فرهنگیان وجود دارد چرا نباید صرف دانشجو معلمان یزدی باشد بر همین اساس طرح تبادل نوشته شد دانشجو معلمان غیر بومی با مراکز مختلفی که دانشجوهای یزدی در آن رشته دارند تبادل می کنیم.
کریمی عنوان کرد: در فضای دانشگاه ۲ اصل را اولویت قراردادیم که عنصر فرهنگ در دانشگاه فرهنگیان تنها اولویت است که اگر به معنای واقعی کلمه به آن توجه شود تمام حوزه ها ارتقا پیدا می کند.

وی اظهار کرد: هر کار فرهنگی در دانشگاه بدون حضور دانشجو معلمان محکوم به شکست است بنابراین در برنامه ریزی فرهنگی دانشجو معلمان در سیاست گذاری و اجرا و ارزیابی باید دخیل باشد و پشت میزنشینی در کار تربیتی و فرهنگی جایگاهی ندارد.
کریمی گفت: ۲۲ جلسه در شورای فرهنگی دانشگاه فرهنگیان یزد که هفتگی برگزار شد باید عنصر فرهنگ به عنوان تنها اولویت توجه شود که در کشور رکورد شکنی بود.

وی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان یزد در فعالیت کانون ها و انجمن ها در کشور برتر شد، گفت: ۴۰ کانون و انجمن‌ در دانشگاه‌ فرهنگیان خواهران و برادران یزد وجود دارد و برای اولین بار کارنامه فرهنگی صادر شد که حضور و مشارکت، نقش آفرینی و مهارت افزایی آنها را می سنجد و در رتبه بندی آنها موثر خواهد بود.

علی اکبر کریمی زارچی با بیان شروع جا به جایی پردیس خواهران دانشگاه فرهنگیان با امکانات به روز در سال آینده، افزود: نوسازی تجهیزات خوابگاه ها در دانشگاه فرهنگیان یزد با کمک خیرین و استاندار یزد انجام شد همچنین در حوزه تغذیه کمیته تغذیه هفتگی برگزار شد و به رضایت و سلامت و کیفیت رسیدیم همچنین خوابگاه متأهلان از اعتبارات مختلف تامین و در سال آینده کلنگ زنی می شود.

وی از افتتاح مرکز مهارت آموزی دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان یزد در سال آینده خبر داد و گفت: نانوایی مستقل در سال آینده برای دانشجویان این دانشگاه رقم خواهد خورد.

کریمی گفت: ازدواج دانشجویی برای افزایش تعداد زوج های معلم در دستور کار است و بر همین اساس خوابگاه دانشجویان متأهل در حال احداث است.

وی تصریح کرد: ۳۰۸ دانشجو معلم پسر و ۲۴۲ نفر دانشجو معلم دختر در ۱۰ رشته جدب شدند و آموزشی و مهارت آموزان در طرح مهارت آموزی ۲۰۰ نفر در ۱۱ رشته به اتمام رسید.
رئیس دانشگاه فرهنگیان یزد گفت: سرانه استاد به دانشجو در دانشگاه فرهنگیان ناراحت کننده است استاندارد آن ۱ استاد به ۱۵ دانشجو معلم است ولی در دانشگاه فرهنگیان یزد نسبت استاد به دانشجو ۱ به ۱۰۱ است این در حالیست که استاد حق التدریس ۲۵۰ نفر مشغول به فعالیت هستند و نسبت استاد به دانشجو در پردیس خواهران فاطمه الزهرا دانشگاه فرهنگیان یزد ۱ استاد به ۱۴۳ نفر دانشجو است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان