شما اینجا هستید

دسته‌بندی نشده » ابطال مجوز ۲ مرکز ترک اعتیاد در خراسان شمالی

بجنورد- به گزارش انتهاج به نقل از ایرنا اسماعیل قربانی اظهار داشت: مراکز ترک اعتیاد مجهز به دوربین های مدار بسته اند که این دوربین ها نیز روزانه کنترل و عملکرد کارکنان ارزیابی می شود؛ با توجه به داده ها اگر مورد خاصی دیده شود مرکز پلمب و مجوز مراکز باطل خواهد شد.

وی با بیان این که در سال گذشته نیز دو مرکز در بجنورد و شیروان پلمب شده اند، گفت: البته پلمب این مراکز در سال قبل دائمی نبود.

قربانی شمار مراکز ترک اعتیاد ماده ۱۵ را در این استان را ۱۵ مرکز اعلام کرد و افزود: ۷۱ کلینیک ترک اعتیاد در خراسان شمالی نیز در زمینه درمان بیماران دارای سوء مصرف مواد مخدر فعالیت دارند.

روند درمان سوء مصرف مواد مخدر در مراکز ماده ۱۵ متفاوت از مراکز دیگر

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی با بیان این که روند درمان سوء مصرف مواد مخدر در مراکز ماده ۱۵ متفاوت از مراکز دیگر است اظهار داشت: مراجعه درمان سوء مصرف مواد مخدر در این مراکز اختیاری و زمان و دوره های ترک نیز ۲۸ روزه است در عین حال ممکن است برخی از معتادانی که در این مراکز نگهداری می شوند با حکم قضایی به این مراکز منتقل شده باشند.

وی با بیان این که ۵۱۲ مرکز و موسسه در زمینه های مختلف زیر مجموعه و تحت نظارت بهزیستی خراسان شمالی است، اظهار کرد: این موسسات و مراکز علاوه بر اعتیاد در زمینه هایی مانند نگهداری سالمندان، توانمندسازی و نگهداری معلولان نیز فعالیت می کنند و مهدهای کودک نیز در زمره این موسسات و مراکز هستند.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد و مهم ترین آسیب اجتماعی این استان اعتیاد است.

با توجه به رتبه چهارم اعتیاد در خراسان شمالی، این آسیب اجتماعی منشاء آسیب های دیگری مانند طلاق و سرقت شده است.

۴۵ هزار معتاد در جمعیت عمومی استان در بازه سنی ۱۵ تا ۶۰ سال شناسایی شده اند که نزدیک به ۱۰ درصد از آن ها زن هستند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان