شما اینجا هستید

اخبار » قصاص قاتل امام جمعه کازرون

شیراز – به گزارش انتهاج به نقل از ایرنا، رئیس کل دادگستری استان فارس با تأیید اجرای حکم قصاص عمال شهادت شهید حجت الاسلام محمد خرسند امام جمعه فقید شهرستان کازرون  گفت: حکم قصاص نفس حمید رضا درخشنده که در شب بیست و سوم ماه رمضان اقدام به شهادت امام جمعه کازرون در حین بازگشت از مراسم احیاء شب قدر کرده بود پس از طی کلیه مراحل قانونی و تأیید در شعبه ۱۹ دیوان عالی کشور و استیذان ریاست  قوه قضائیه در محل وقوع جرم به اجرا درآمد.

حجت الاسلام  سید کاظم موسوی با بیان اینکه قاتل پس از دستگیری در چندین مرحله و در حضور مقام قضایی به جرم ارتکابی با طراحی قبلی اعتراف کرده بود گفت: تلاش گردید با توجه به حساسیت موضوع و جریحه دار شدن احساسات عمومی رسیدگی به این پرونده در سریع ترین زمان ممکن صورت پذیرد.

وی افزود: دستگاه قضایی استان با رسیدگی سریع به این پرونده  ثابت کرد عزم و اراده جدی در راستای اجرای عدالت و احکام اسلامی بر اساس قانون و رسیدگی به پرونده های مهم در اسرع وقت  و اجرای دقیق قانون در  خصوص مرتکبان جرائم مهم در کوتاه ترین زمان دارد.

پرونده قتل حجت الاسلام محمد خرسند امام جمعه شهید شهرستان کازرون، روز چهارشنبه ۱۲ تیر ماه ۹۸ در شعبه اول دادگاه کیفری یک استان فارس گشوده شد و حمیدرضا درخشنده قاتل این روحانی پای میز محاکمه نشست.

حجت الاسلام محمد خرسند امام جمعه فقید کازرون حوالی ساعت ۳:۳۰ بامداد چهارشنبه (هشتم خرداد ۹۸) در حالی که به اتفاق همسر خود از مراسم احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان (شب قدر) بازگشته بود، با سلاح سرد مورد حمله قرار گرفت و چشم از جهان فروبست.

حجت الاسلام محمد خرسند که عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی بود از شهریورماه ۱۳۸۶ امامت جمعه شهر کازرون را برعهده داشت.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان