شما اینجا هستید

اخبار » تمام مدارس سنگی خراسان شمالی تا پایان سال ۹۸ برچید می‌شوند

بجنورد- به گزارش انتهاج به نقل از  تسنیم٬ امین فلاح امروز در برنامه رادیویی زنگ خدمت خراسان شمالی اظهار داشت: برای سال ۹۸ تعهداتی به استان داریم که جمع‌آوری واحدهای آموزشی «سنگی» استان یکی از این تعهدات است.

وی افزود: در سال گذشته تمام مدارس خشتی و گلی استان برچیده شده و بنا داریم ۱۷ واحد آموزشی با ۶۲ کلاس درس را که بنای سنگی دارند تا پایان سال ۹۸ جمع‌آوری و بهسازی کنیم.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس خراسان شمالی درباره کمک خیرین به ساخت مدارس در استان٬ تصریح کرد: در سال جاری خیرین استانی و ملی٬ بیش از ۱۶ میلیارد تومان متعهد شدند که این رقم نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد افزایش داشته است.

فلاح ادامه داد:هم‌اکنون بیش از ۴۰۰ خیّر در مجموعه مدارس استان متعهد انجام و ساخت مدارس شده‌اند که بخشی از این خیرین استانی و بخشی نیز ملی هستند.

وی افزود: در سال گذشته و ابتدای سال جاری تمام بخاری‌های نفتی از مدارس خراسان شمالی جمع‌آوری و مدارس استان به سیستم بخاری‌های هوشمند الکترونیکی با مصرف گاز و انرژی پایین مجهز شد. امسال بنا داریم ۲۰۰۰ بخاری گازی را نیز از سطح مدارس استان جمع‌آوری کنیم.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان با اشاره به تمهیداتی که برای بهبود وضعیت مدارس عشایر استان در نظر گرفته شده٬ اظهار داشت: با توجه به از بین رفتن بخشی از مدارس سنگی در حادثه سیل سال جاری٬ امسال کانکس‌هایی برای مناطق عشایری آماده و تجهیز شده که تا ابتدای مهر در این مناطق مستقر می‌شوند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان