شما اینجا هستید

اخبار » بیشترین پرداختی خسارت بیمه ایران مربوط به حوادث جاده ای محور بجنورد به جنگل گلستان است

بجنورد – نشست خبری دستگاههای تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در استان خراسان شمالی با حضور مدیر کل اموراقتصاد و دارایی، امور مالیاتی، گمرک، معاون اموال تملیکی و مدیر عامل بانک ملی و بیمه ایران به مناسبت گرامیداشت دهه فجر صبح امروز برگزار گردید.

به گزارش انتهاج، مدیر کل امور اقتصاد و دارایی خراسان شمالی در این نشست از برگزاری همایش سرمایه گذاری در استان در خرداد ماه ۹۹ خبر داد.

درخشانی با اشاره به رتبه پایین فضای کسب و کار گفت: خیلی از آیین نامه ها به دلیل این که به موازات هم حرکت می کنند مخل تولید هستند به همین دلیل هیئت مقررات زدایی شکل گرفت اما با وجود تمام اقدامات هنوز هم فرایند بوروکراسی اداری طولانی است.

وی اظهار کرد: در استان تنها کاری که می توانیم انجام دهیم این است که در جلسات پنجره واحد هر دستگاه، پیشنهادها یا چالش ها را مطرح کنیم و در هیئت مقررات زدایی تصمیم گیری شود اما این پروسه هم طولانی است و باعث طولانی شدن فرایند بوروکراسی اداری می شود.

وی افزود: یکی از دغدغه های مودیان و سرمایه گذاران بالابودن نرخ رشد مصوب درآمدهای استانی است اما امسال اتفاق خوبی که افتاده کمترین میزان رشد درآمدهای استانی را به لحاظ رشد داشتیم.

وی با اشاره به جذب ۱۲ درصدی اسناد خزانه در استان گفت: دستگاههای اجرایی استان باید پیگیر جذب بیشتر اسناد خزانه باشند.

۹۰ درصد مؤدیان یا از پرداخت مالیات معاف هستند یا زیر یک میلیون تومان مالیات پرداخت می کنند

مدیر کل امور مالیاتی خراسان شمالی نیز در این نشست گفت: در ۱۰ ماه امسال ۲۷۷ میلیارد تومان وصول درآمدهای مالیاتی در این استان بوده که از این مبلغ ۱۸۰ میلیارد تومان وصول مالیات مستقیم و ۹۷ میلیارد تومان وصول مالیات غیر مستقیم بوده است.

یوسف یعقوبی نژاد با بیان اینکه در ۱۰ ماه گذشته ۸۳ درصد در آمدهای پیش بینی شده استان محقق شده است، اظهار کرد: همچنین طی این مدت ۷۸ میلیارد تومان از محل ارزش افزوده وصولی داشتیم که از این مبلغ ۵۵ میلیارد تومان به حساب شهرداری ها، ۲۵ میلیارد تومان به روستاهای دارای دهیاری و به روستاهای بدون دهیاری یک میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی با اشاره به فعالیت ۳۰ هزار صنف در استان افزود: از این تعداد ۵۲ درصد اصناف مشمول مالیات نیستند و ۴۸ درصد مشمول مالیات می شوند که از این ۴۸ درصد ۳۸ درصد زیر یک میلیون تومان مالیات پرداخت می کنند.

یعقوبی نژاد ادامه داد: با این رقم می توان گفت ۹۰ درصد مؤدیان یا از پرداخت مالیات معاف هستند یا زیر یک میلیون تومان پرداخت می کنند.

۳ هزار و ۷۴۳ فقره پرونده در نوبت انتظار دریافت وام ازدواج

مدیر امور شعب بانک ملی در استان نیزدر این نشست گفت: تاکنون ۱۰ هزار و ۳۶ فقره وام قرض الحسنه ازدواج با اعتبار ۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال توسط ۱۱ بانک دولتی تا پایان پنج شنبه هفته گذشته در استان پرداخت شده است.

هدایتی افزود: همچنین ۳ هزار و ۷۴۳ فقره پرونده در نوبت انتظار دریافت وام قرض الحسنه ازدواج در بانک های استان داریم.

وی در رابطه با پرداخت تسهیلات اشتغال در استان نیز گفت: از ابتدای سال تاکنون ۵ هزار و ۱۶۴ پرونده با ۳هزار و ۹۸۰ میلیارد ریال با نرخ ۶ و ۱۰ درصد سود به متقاضیان اشتغال استان پرداخت شده که در همین راستا ۸ هزار و ۲۴۱ شغل ایجاد شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بانک ها و موسسات خصوصی منابع را از مردم جذب می کنند ولی در استان سرمایه گذاری نمی کنند، خاطر نشان کرد: منابع بانک های خصوصی در استان تا آذر ماه جاری ۳۳ هزار میلیارد ریال بوده اما مصارف آنها ۱۰ هزار میلیارد ریال بوده است.

صادرات ۱۶۲ هزار تن کالا از گمرک استان

مدیر عامل گمرک خراسان شمالی نیز در ادامه نشست گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۵۱ میلیون دلار صادرات به میزان ۱۶۲ هزار تن کالا از گمرک استان انجام شده که از لحاظ ارزشی ۶۲ درصد و از لحاظ وزنی ۴۱ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

جواد جعفری اظهار کرد: همچنین میزان واردات امسال از گمرک استان ۲۹ میلیون دلار به میزان ۳ هزار و ۸۰۰ تن بوده که از لحاظ ارزشی ۶۳ درصد و از لحاظ وزنی ۲۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

جعفری کالاهای صادرات شده را شامل کود اوره، انواع پلاستیک، کریستال ملامین، رب گوجه فرنگی، سیمان، فوم پلی استارین، نوشابه، ماکارانی و مقاطع فولادی عنوان کرد و افزود: این کالاها بیشتر به کشورهای ترکمنستان، افغانستان و ترکیه صادرات شده است.

وی عمده کالای وارد شده به استان را شامل برنج، فروکروم، ماشین آلات، چراغ های شیلنگی، کنتورگاز و سایر مصنوعات عنوان کرد و گفت: این کالاها از کشورهای چین، پاکستان، ترکیه، روسیه و… وارد خراسان شمالی شده است.

بیشترین پرداختی خسارت بیمه ایران مربوط به حوادث جاده ای محور بجنورد به جنگل گلستان بوده است

مدیر عامل نمایندگی بیمه ایران در خراسان شمالی نیز در این نشست گفت: بیمه ایران از ابتدای سال تاکنون ۱۴۰ میلیارد تومان خسارت پرداخت کرده که از این مبلغ ۵۰ میلیارد تومان مربوط محور بجنورد به جنگل گلستان بوده است.

اسکندری اظهار کرد: ۱۰ تا ۱۵ درصد پرداختی های بیمه ایران مربوط به بخش درمان ، ۲۰ درصد خسارت انبار ، ۵ تا ۱۰ درصد بیمه های عمر و زندگی بوده است.

وی افزود: استان خراسان شمالی در پرداخت میزان خسارت جزو ۱۰ استان اول کشور محسوب می شود.

معاون املاک تملیک نیز در این نشست گفت: از ابتدای سال تاکنون ۳۸۱ پرونده قاچاق به مبلغ ۲۹ میلیارد ریال دریافت شده که از این پرونده ها ۳۱۲ پرونده به مبلغ ۲۵ میلیارد ریال تعیین تکلیف شده و ۶۹ پرونده به مبلغ ۴ میلیارد ریال تعیین تکلیف نشده است.

وی افزود: عمده کالاهای کشف شده احشام، آرد، موتور سیکلت و کالاهای غیر قابل مصرف بوده است.

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان