شما اینجا هستید

اجتماعی » گرانی میوه در مشهد در پی کرونا در چین

مشهد – رییس اتحادیه صنف بارفروشان مشهد گفت: بروز بیماری کرونا طی چند هفته اخیر در چین باعث کاهش خرید کشورهای آسیای میانه و شرق آسیا از میوه این کشور و رو آوردن آنها به خرید سیب و پرتقال از ایران و افزایش صادرات ایران به این کشورها و در نتیجه گرانی این دو قلم میوه در بازار مشهد شده است.

به گزارش انتهاج، حیدر ساکن برجی با بیان اینکه همواره افزایش تقاضا باعث ایجاد جو روانی در بازار و افزایش قیمت کالاها می‌شود و بالا رفتن ۲۰ تا ۳۰ درصدی قیمت سیب و پرتقال در بازار میوه مشهد نیز ناشی از همین قضیه است، اظهار کرد: از سوی دیگر به دلیل کاهش ارزش پول ایران، قیمت میوه این کشور مناسب تر از کشورهای دیگر است که این امر نیز موجب رغبت کشورهای آسیای میانه و شرق آسیا به خرید میوه ایرانی شده است.

وی افزود: میوه‌های سیب و پرتقال در استانهای غربی و شمالی کشور تولید و در فصل زمستان به سایر نقاط کشور ارسال می‌شود و بازار مشهد نیز در این فصل نیاز خود به این دو میوه را از استانهای مزبور تامین می‌کند.

رییس اتحادیه صنف بارفروشان مشهد خاطر نشان کرد: علت دیگر افزایش قیمت سیب و پرتقال می تواند این باشد که طی یک هفته اخیر دولت خرید و ذخیره سازی میوه شب عید به ویژه پرتقال و سیب را آغاز کرده و این مساله در کنار هزینه‌های جانبی حمل و نقل، روی قیمت آن میوه ها نیز تاثیر گذاشته است.

ساکن برجی ادامه داد: هرچند تولیدات گلخانه‌ای خیار در بازار کمبود این قلم را جبران خواهد کرد اما امکان دارد افزایش قیمت سیب و پرتقال روی قیمت خیار نیز در بازار اثر بگذارد.

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان