شما اینجا هستید

اخبار » بیش از ۶۰ درصد صادرات یزد در حوزه کاشی و سرامیک است

یزد – مدیر کل گمرک استان یزد گفت: بیش از ۶۰ درصد صادرات استان یزد مربوط به حوزه کاشی و سرامیک است.

به گزارش انتهاج، محمدحسین سلمانی در نشست خبری مدیران کل تابعه وزارت اقتصاد و دارایی در استان یزد به عملکرد تجارت خارجی استان در ۱۰ ماهه سال جاری اشاره کرد و افزود: حجم کالاهای صادراتی استان طی این مدت دو میلیون و ۵۱۰ هزار تن به ارزش بیش از ۴۱ هزار میلیارد ریال بوده است که به لحاظ وزنی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵۸ درصد و از حیث ارزش ۱۱۰ درصد رشد داشته است.

سلمانی حجم کالاهای وارداتی به استان یزد در این مدت را نیز ۸۸ هزار تن به ارزش ۷۴۴۰ هزار میلیارد ریال ذکر کرد و با بیان این که عمده کالاهای وارداتی به استان شامل ماشین‌آلات صنعتی، قطعات یدکی و مواد اولیه واحدهای صنعتی و تولیدی است، اظهار کرد: واردات استان به لحاظ وزنی و ارزش ۲۶ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به صدور ۴۱ هزار و ۴۰۰ اظهارنامه صادراتی در ۱۰ ماهه امسال، از رشد ۳۸ درصدی در این بخش خبر داد و گفت: بیش از ۶۰ درصد صادرات استان یزد مربوط به حوزه کاشی و سرامیک است.

مدیر کل گمرکات استان میزان صادرات استان در سال گذشته را نیز ۲۱۲۰ میلیون تن به ارزش ۲۶ هزار میلیارد ریال و واردات را ۵۲ هزار تن به ارزش ۷۵۴۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: مجموع درامدهای گمرکی استان تاکنون ۱۰۲۱ میلیارد ریال بوده است.

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان