شما اینجا هستید

اجتماعی » ۲۷۴ روستا در زنجان در معرض خطر سیل قرار دارند

زنجان – مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان، گفت: از مجموع روستاهای استان زنجان بیش از ۲۷۴ روستا با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در معرض خطر سیل قرار دارند و برای ایمن سازی این تعداد روستا ۱۳۷ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.

به گزارش انتهاج، توحید سلیمی در جلسه ستاد مدیریت بحران در محل استانداری زنجان، به تمهیدات لازم برای ایمن سازی روستاهای استان زنجان از حوادث سیل اشاره و اظهار کرد: با افزایش بارش‌ها خطر سیل افزایش می‌یابد که در این میان تمهیدات جدی برای جلوگیری از بروز سیل در استان پیش بینی شده است.

وی افزود: بیشترین تعداد روستاها و جمعیت در معرض خطر سیل برای شهر ستان های زنجان، خدابنده و ماه نشان است.

سلیمی با بیان اینکه برای ایمن سازی این روستاها دیواره‌های حفاظتی و کانال‌های حفاظتی در داخل روستاها و محدوده روستاها احداث شود، خاطر نشان کرد: لایروبی رودخانه‌ها و احداث آب راه‌هایی برای هدایت آب‌های سطحی در جلوگیری از بروز سیل ضروری است.

سلیمی با اشاره به اینکه روستاهایی که صعب العبور هستند در اولویت خدمات رسانی هستند و اقدامات لازم برای وقوع هر گونه حوادث در استان زنجان پیش بینی شده است، یادآور شد: اعتبارات مدیریت بحران تا سال ۹۲، بیشتر از خسارت وارده بود اما از سال ۹۲ میزان خسارات از اعتبارات جلو بوده است.

مدیر کل مدیریت بحران استان در ادامه از وقوع ۱۵۵ حادثه در استان زنجان طی ۹ ماهه سال جاری خبر داد و گفت: ۶۰ درصد از این حوادث توسط عامل انسانی رخ داده است.

وی با بیان اینکه همه دستگاه‌های عضو ستاد بحران در بحث کاهش تلفات جانی و مالی تلاش کنند، افزود: باید آمار در حوادث به خوبی بررسی شود.

 

 

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان