شما اینجا هستید

اجتماعی » کاهش تعداد متکدیان در رفسنجان

رفسنجان – فرماندار رفسنجان از کاهش تعداد متکدیان در این شهرستان خبر داد و گفت: طرح جمع‌آوری متکدیان در رفسنجان در حال اجراست خوشبختانه با اجرای این طرح تعداد متکدیان به تعداد انگشت دست می‌رسد.

به گزارش انتهاج، مجید فصیحی‌هرندی در جلسه ساماندهی متکدیان با بیان اینکه در رفسنجان کودکان کار رفسنجان نداریم، اظهار کرد: متکدیان اگر رها شوند دوباره به منجلاب اعتیاد گرفتار می‌شوند، متکدیان جمع‌آوری‌شده به مراکز ترک اعتیاد معرفی شوند تا با ترک اعتیاد به آغوش گرم خانواده برگردند.

وی با اشاره به اینکه تکدی‌گری کار پرسودی است نباید به آنها کمک کرد، افزود: مردم باید بدانند که به متکدیان کمک و نهادهای حمایتی و خیریه‌ها بهترین جا برای کمک به نیازمندان هستند.

فرماندار رفسنجان با اشاره به اینکه بیش از ۶۰ هزار تبعه افغانستانی در این شهرستان وجود دارد، خاطر نشان کرد: موضوع ساماندهی اتباع بیگانه به ویژه کودکان اتباع که در شهر پرسه می‌زنند و رفتارهای نامناسب از خود نشان می‌دهند که تبعاتی در بر دارد باید این موضوع را به عنوان مطالبه‌گری به وزارت کشور ببریم و از این نهاد مدد بگیریم.

ایجاد گرمخانه برای متکدیان بی خانمان

شهردار رفسنجان نیز در این جلسه از ایجاد گرمخانه برای متکدیان بی‌خانمان خبر داد و گفت: نیاز است فضای مجازی، آموزش وپرورش و رادیو و رسانه‌ها برای فرهنگ‌سازی زندگی قانونمندانه اتباع بیگانه و ساماندهی متکدیان تلاش کنند.

محمدرضا عظیمی‌زاده افزود: حتی پیامبر اکرم(ص) هم در بحث هدایت مردم تلاش می‌کردند؛ بحث‌های اجتماعی بخشی دست ما مسئولان است در رفسنجان ظلمی از ناحیه اتباع بیگانه به مردم می‌رسد، خود مردم اینها را می‌آورند، که باید توجیه شوند.

وی با بیان اینکه شهرنشینی با شهروندی فرق می‌کند،تصریح کرد: اتباع قاعده شهرنشینی را نمی‌پذیرند برخورد با آن‌ها هم تبعاتی دارد برای اتباع مجاز که شناسایی شدند می‌توان مسئولیت داشت اما برای غیرمجازها نمی‌شود.

 

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان