شما اینجا هستید

اجتماعی » ۳۵ هزار معلول در کرمانشاه مستمری دریافت می کنند

کرمانشاه – مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر ۳۸ هزار و ۹۹۳ معلول در این استان وجود دارد که از این تعداد ۳۵ هزار نفر مستمری دریافت می کنند.

به گزارش انتهاج، فاطمه رضوان مدنی در مراسم گرامیداشت روز جهانی معلولان با بیان اینکه علی رغم تحریم ها توانستیم امسال مقدار پرداختی را افزایش دهیم، اظهار داشت:
تعداد افراد تحت پوشش بهزیستی استان ۱۵۳ هزار ۸۲۶ نفر است که از این تعداد ۳۸ هزار و ۹۹۳ نفر معلولیتهای بینایی، شنوایی، جسمی، حرکتی، ذهنی و روانی دارند.

وی افزود: طی هفته گذشته حق پرستاری ضایعه نخاعی نیز ۲ برابر افزایش یافت و از ۲۲۰ هزار تومان به ۵۵۴ هزار تومان رسیده است.

وی خاطر نشان کرد: به آن دسته از افرادی که معلولیت شدید دارند و نیازمند محسوب می شوند هر یه ماه یکبار مبلغ ۳۶۰ هزار تومان واریز می شود.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه ادامه داد: همچنین از آبان ماه امسال یارانه سالمندان و بیماران مزمن روانی به مبلغ ۹۲۰ هزار تومان و یارانه افراد مجهول الهویه به مبلغ یک میلیون و ۴۰ هزار تومان به حساب واریز کردیم تا مراکز با کیفیت بهتر از قبل خدمات ارائه دهند.

این مسئول تصریح کرد: طی امروز از سوی رئیس جمهور آئین نامه مربوط به مواد۳، ۹، ۱۲، ۱۳ و ۲۵ قانون حمایت از معلولین ابلاغ می شود و همه دستگاهها موظف به خواهند شد این آئین نامه ها را اجرا کنند.

معافیت ۵۰ درصدی خانواده معلولان از پرداخت مالیات

رضوان مدنی گفت: مصوب شده خانواده هایی که از معلولین نگهداری می کنند تا ۵۰ درصد از مالیاتهایی که باید پرداخت کنند، معاف می شوند.

وی تصریح کرد: بحث استخدام ۳ درصدی معلولین نیز با پیگیریهایی انجام گرفته قرار شد اجرایی شود و معلولین می توانند به این منظور در آزمونهای استخدامی شرکت کنند و از این ۳ درصد سهمیه استفاده کنند.

این مسئول یادآور شد: بحث مسکن، جهیزیه و اشتغال معلولین با دلسوزی مسئولین با جدیت در حال پیگیری است و اتفاقات خوبی در این زمینه رقم خورده است.

رضوان مدنی اظهار داشت: تلاش می کنیم هیچ خانواده ای که ۲ معلول و بالاتر دارند بدون مسکن نباشند و در این خصوص از خیرین هم کمک گرفتیم.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۷ تعهد اشتغال ما ۱۵۰۰ مورد بود که موفق شدیم ۱۵۹۰ شغل ایجاد کنیم، گفت: در سال ۹۸ تعداد ۲۲۰۰ نفر در تعهد ماست که تا الان ۱۶۲۲ مورد اشتغال ایجاد کردیم و امیدواریم تا پایان سال تلاش می کنیم بیشتر از تعهدمان اشتغال ایجاد شود.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه افزود: بودجه ای برای وسایل کمک توانبخشی به بهزیستی تعلق نمی گیرد اما تلاش کردیم تا با کمک ستاد اجرایی فرمان امام(ره) ۱۰۰ دستگاه ویلچر برای معلولان تهیه کنیم.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان