شما اینجا هستید

اخبار » تحصیل ۴۹۲ دانشجوی خارجی در کردستان

سنندج – رئیس دانشگاه کردستان از تحصیل ۴۹۲ دانشجوی خارجی در این استان خبر داد و گفت: در حال حاضر ۱۱ هزار و ۲۰۰ دانشجو در دانشگاه کردستان مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش انتهاج، رحمت صادقی در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان کردستان به مناسبت ۱۶ آذر روز دانشجو با اشاره به اقدامات انجام شده برای ارتقا وجهه بین‌المللی دانشگاه کردستان، اظهار کرد: با ۳۰ دانشگاه جهان تفاهم نامه داریم که چهار دوره مشترک با این دانشگاه‌ها در سال‌جاری برگزار شده است.

تبادل استاد، دانشجو و کارمندان دانشگاه کردستان با دانشگاه‌های اروپایی

وی با بیان اینکه کار تبادل استاد، دانشجو و کارمندان دانشگاه کردستان با دانشگاه‌های اروپایی در کشورهای اتریش، فرانسه و اسپانیا انجام شده است، افزود: امسال مجوز اعزام ۱۵ دانشجو، چهار استاد و سه کارمند را داریم و سال گذشته نیز ۱۶ استاد و دانشجو با این کشورها تبادل شده است.

رئیس دانشگاه کردستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه سعی می کنیم از ظرفیت کوچر بیرکار برای آموزش در دانشگاه کردستان استفاده کنیم، ادامه داد: کوچر بیرکار از افتخارات ایران و جهان است و در اسفند ماه سال گذشته مراسمی برای بزرگداشت وی برگزار شد.

صادقی یادآور شد: برنامه ریزی هایی صورت گرفته که از ظرفیت این نابغه ریاضی، برای آموزش در دانشگاه کردستان به صورت برگزاری دوره های کوتاه مدت یا آموزش کوتاه مدت استفاده کنیم.

وی رویکرد دانشگاه کردستان در زمینه مسئولیت‌پذیری اجتماعی را مبتنی بر تاثیرپذیری و اثرگذاری بر جامعه برشمرد و تصریح کرد: به دنبال توسعه پایدار استان با بهره‌گیری از ظرفیت برگزاری کنفرانس‌های ملی و ببن‌المللی در تمام ابعاد هستیم.

رئیس دانشگاه کردستان به موفقیت‌های این دانشگاه در رتبه‌بندی‌ جهانی اشاره کرد و گفت: این دانشگاه برای نخستین بار در سیستم رتبه‌بندی جهانی تایمز در بین یک‌هزار و ۳۹۶ دانشگاه جهان در رتبه ۶۰۱ تا ۸۰۰ ایستاد و در بین ۴۰ دانشگاه ایرانی حاضر در این رتبه‌بندی جایگاه ۲۱ را به خود اختصاص داد.

صادقی با بیان اینکه هم اکنون در دانشگاه کردستان هشت دانشکده وجود دارد، اظهار داشت: ۵۶ رشته کارشناسی، ۳۰ رشته دکترا و ۱۱۴ رشته کارشناسی ارشد در این دانشگاه فعال است.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان