شما اینجا هستید

اجتماعی » یک میلیون و ۷۵ هزار نفر در قم از خدمات بیمه استفاده می‌کنند

قم – مدیرکل بیمه سلامت استان قم گفت: بر اساس آمارهای به دست آمده ۷۵۰ هزار نفر از قمی‌ها از خدمات بیمه تأمین اجتماعی و ۳۲۵ هزار نفر نیز از خدمات بیمه سلامت استفاده می‌کنند.

به گزارش انتهاج، محمدرضا فخاریان در نشست خبری اظهار کرد: پایان این طرح ۳۱ فروردین ۹۹ می‌باشد که اگر پس از آن افراد مراجعه داشته باشند مشمول دوره تمدید ۱۰ روزه خواهند بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون ۹۱۰ میلیارد و ۴۰۵ میلیون ریال مطالبات مراکز درمانی و موسسه‌های طرف قرارداد در استان قم پرداخت شده است، افزود: ۴۵۰ میلیارد و ۱۳۴ میلیون ریال از مبلغ ذکر شده به مراکز دولتی دانشگاهی و ۴۶۰ میلیارد و ۲۷۱ میلیون ریال نیز به مراکز غیردولتی دانشگاهی اختصاص داشت.

وی با بیان اینکه ۲۲۱ میلیارد و ۷۶۴ میلیون ریال نیز به داروخانه‌های خصوصی استان پرداخت شده است، تصریح کرد: در ماه جاری نیز مبلغ ۱۶۲ میلیارد و ۴۸۷ میلیون ریال به مراکز دانشگاهی و غیردانشگاهی پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان قم در ادامه افزود: از مبلغ یاد شده ۷۱ میلیارد و ۵۵۷ میلیون ریال به مراکز دولتی دانشگاهی و ۹۰ میلیارد و ۹۳۰ میلیون ریال به مراکز غیردولتی دانشگاهی اختصاص داشت که برخی مراکز تا مردادماه و برخی دیگر تا شهریورماه ماه امسال تسویه شده است.

مطالبات داروخانه‌ها به صورت علی الحساب تا مهرماه پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه مطالبات بیمارستان‌های غیردولتی نیز در مرداد و شهریور پرداخت شده است، خاطر نشان کرد: مطالبات داروخانه‌ها نیز تا ۷۰ درصد به صورت علی الحساب تا مهرماه پرداخت شده است.

فخاریان یادآور شد: مطالبات مراکز پاراکلینیک شامل آزمایشگاه، تصویربرداری، فیزیوتراپی، جراحی محدود و پزشکان نیز تا مردادماه و بیمه روستائیان تا شهریورماه پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت قم از اجرای طرح ملی برای چهار گروه از مردم برای دریافت دفترچه بیمه سلامت خبر داد و اظهار کرد: این طرح از ۱۳ آبان ماه امسال به صورت ملی در سراسر کشور برگزار می‌شود.

دفترچه رایگان به دهک‌های یک تا چهار ارائه می‌شود

وی در ادامه گفت: چهار گروه برای دریافت دفترچه بیمه سلامت باید در آزمون وسع بیمه سلامت شرکت کنند و دفترچه رایگان به دهک‌های یک تا چهار ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه افراد فاقد هر نوع بیمه باید برای دریافت دفترچه بیمه در طرح آزمون وسع شرکت کنند، اظهار کرد: این آزمون، ضمیمه طرح پوشش اجباری بیمه سلامت است و کسانی که از هیچ بیمه‌ای برخوردار نیستند وارد این طرح شده و مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

امسال مکلف شدیم از طریق آزمون وسع مردم را بیمه کنیم

مدیرکل بیمه سلامت استان قم به شمار بیمه شدگان در سال ۹۳ اشاره کرد و گفت: ۱۱ میلیون نفر در قالب صندوق بیمه سلام همگانی زیر پوشش بیمه قرار گرفتند که در بررسی‌های بعدی مشخص شد شمار بالایی از این افراد توان پرداخت حق بیمه داشتند و بنا بر مقتضیات زمان آزمون وسع انجام نشد اما امسال مکلف شدیم از طریق آزمون وسع مردم را بیمه کنیم.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان