شما اینجا هستید

اخبار » نوروز۱۴۰۳؛ پویش چشم به راهیم در یزد اجرا می شود
گروه : اخبار

یزد_ همزمان با آغاز سفرهای نوروزی پویش «#چشم_به_راهیم» در استان یزد برگزار می شود.

به گزارش سایت خبری تحلیلی انتهاج یزد، مدیرکل و مدیر روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد گفت: طرح پویش چشم به راهیم با هدف کاهش حوادث جاده‌ای، از ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۲ لغایت ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ در استان یزد اجرایی خواهد شد.

به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد، علیرضا مشرف از برگزاری نشست هماهنگی اجرای پویش چشم به راهیم طی سفرهای نوروزی در استان یزد خبر داد و گفت: با توجه به ضرورت برنامه‌ریزی و اتخاذ تمهیدات اثربخش برای ارتقاء ایمنی سفرهای برون‌شهری و کاهش حوادث رانندگی، پویش فرهنگی – ایمنی تحت عنوان «چشم به راهیم» به مدت ۱۸ روز متوالی با لحاظ الزامات تقارن ایام تعطیلات نوروز با ماه مبارک رمضان، اجرا می‌شود.

مدیر روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد، افزود: پویش نامبرده در یک‌ ایستگاه استانی با هدف ایجاد انگیزه و توجه در همراهان راننده به منظور ایفای نقش حداکثری مؤثر و هوشمندانه جهت تحقق سفر ایمن، کمک به افزایش ایمنی در سفرهای نوروزی برای خودروهای شخصی و ناوگان حمل‌ونقل عمومی از طریق تشویق راننده به توقف، به کارگیری هنر در خدمت ایمنی، آشنایی مسافران با تمدن، فرهنگ و هنر ایرانی به ویژه هنرهای نمایشی و موسیقی ایرانی، برگزار می‌شود.

مشرف با تأکید بر اینکه مخاطب اصلی این پویش همراهان راننده هستند، اذعان کرد: در پویش چشم به راهیم تلاش می‌شود به روش‌های گوناگون و با استفاده از ظرفیت هنرهای مختلف نقش همراهان راننده در ایمنی سفرهای خانوادگی، حواس‌پرتی آنی (استفاده از موبایل، سیگار، ضبط، خوراکی و …) خستگی و خواب‌آلودگی، عجله و شتاب در رانندگی، رانندگی در شرایط خاص (شب، مه، برف، باران، باد و گرد و غبار) تبیین شود.

وی در ادامه اذعان داشت: با همفکری اتاق فکر و کارگروه هماهنگی و اجرایی این پویش در استان، شهردار یزد، شهردار اشکذر، فرماندار اشکذر و اداره ایمنی و ترافیک و معاونت حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، محل پارک اشکی شهرستان اشکذر جهت میزبانی اجرای پویش چشم به راهیم در استان انتخاب شد.

این مسئول اضافه کرد: اجرای نمایش‌های بومی و محلی، اجرای موسیقی‌های سنتی و مقامی با توجه به اقتضائات ماه مبارک رمضان، اکران محتوا در راستای ارتقاء فرهنگ کاربران جاده ای، نمایش کلیپ‌های آموزشی، ایمنی، فرهنگ سازی و فیلم جاذبه‌های گردشگری استان، برنامه‌های فرهنگی و … از جمله اقداماتی است که در ایستگاه‌های منتخب، اجرا خواهد شد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان