شما اینجا هستید

اخبار » لزوم راه اندازی مجتمع شبانه روزی حرفه آموزی دانش آموزان استثنایی در شهرستان جوانرود

کرمانشاه – مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: ساخت، تجهیز و راه اندازی مجتمع شبانه روزی حرفه آموزی دانش آموزان استثنایی در شهرستان جوانرود لازم و ضروری است.

به گزارش انتهاج، مجید یزدان پناه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه که با حضور رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در استانداری برگزار شد، اظهار کرد:با توجه به عدم وجود مرکز پیش حرفه ای و متوسطه حرفه ای ویژه دانش آموزان با نیازهای ویژه ذهنی در مناطق محروم و مرزی استان کرمانشاه از جمله در شهرستان‌های ثلاث باباجانی، پاوه، نوسود و نودشه که موجب ترک تحصیل این گروه از دانش آموزان بعد از اتمام دوره ابتدایی می شود، ساخت مجتمع شبانه روزی ضروری است.

وی اعتبار مورد نیاز جهت انجام این پروژه را  ۵ میلیارد تومان تخمین زد و افزود: البته با توجه به تورم این مبلغ نیاز به بازنگری دارد.

۳۹۰۰ دانش‌آموز در مدارس استثنایی این استان مشغول به تحصیل هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه  تعداد کل دانش آموزان تحت پوشش آموزش و پرورش استثنایی در استان کرمانشاه را ۳۹۱۷ نفر برشمرد و خاطر نشان کرد: تعداد دانش آموزان با نیازهای ویژه مدارس استان را ۱۵۴۱ نفر و همچنین تعداد دانش آموزان تلفیقی- فراگیر ۲۳۷۶ نفر هستند.

وی با بیان اینکه در استان کرمانشاه تعداد کل مراکز و مدارس مستقل و همچنین کلاس های ضمیمه ۷۶ مرکز است، ادامه داد: میزان اعتبار جذب شده جهت خدمات به دانش آموزان با نیازهای ویژه در استان شامل تهیه سمعک، ویلچر، عینک و … مبلغ ۸۵۰ میلیون ریال است.

یزدان پناه تصریح کرد: همچنین با توجه به آمار بالای ۲۳۰ دانش آموز نیازهای ویژه ذهنی دختر و پسر در محدوده جغرافیایی شمال شهر کرمانشاه وجود تنها مرکز نیازهای ویژه ذهنی نیکان که به صورت چرخشی و در دو شیفت به ارائه خدمت می‌پردازد ساخت و تجهیز مدرسه ۱۰ کلاس دانش آموزان با نیازهای ویژه ذهنی در این منطقه از شهر کرمانشاه نیز بسیار ضروری است.

وی بیان کرد: اعتبار مورد نیاز برای ساخت و تجهیز این مرکز ۳ میلیارد تومان برآورد شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه همچنین خواستار افزایش کمک هزینه ایاب و ذهاب برای جامعه هدف شد و افزود: به این منظور درخواست تخصیص کمک هزینه یک میلیارد و یکصد میلیون تومان را داریم البته سال گذشته در حدود یک میلیارد تومان هزینه سرویس ایاب و ذهاب به دانش‌آموزان استثنایی پرداخت شد.

یزدان پناه به آمار رو به رشد دانش آموزان دارای معلولیت طیف اتیسم در استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: عدم وجود مدرسه‌ای متناسب با استانداردهای آموزشی، تربیتی و توانبخشی بهینه و مناسب که پذیرای دانش آموزان این گروه در کل استان باشد احداث و تجهیز مرکز جامع ۲۰ کلاس‌های آموزشی و توانبخشی اتیسم در این استان را ضروری کرده است.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان