شما اینجا هستید

اخبار » شناسایی ۱۰۰ هزار فرصت شغلی در کرمان

کرمان – استاندار کرمان از شناسایی ۱۰۰ هزار فرصت شغلی در این استان خبر داد و گفت: سازمان فنی و حرفه‌ای باید بر اساس یک برنامه زمانبندی مشخص تعدادی از فرصت‌های شغلی شناسایی شده تحت مهارت آموزی قرار دهد.

به گزارش انتهاج، محمدجواد فدایی در جلسه شورای عالی مهارت استان کرمان، مهارت آموزی در فضای واقعی کار را امری ضروری دانست و اظهار کرد: کشور در این راستا به استان‌ها سهمیه مهارت‌آموزی در محیط کار را اختصاص داده که از ۹۰۰ سهمیه در نظر گرفته برای استان تاکنون ۲۴۹ مورد آن استفاده شده، برای مابقی باید اقدامات لازم انجام شود.

وی با اشاره به اینکه در شورای فنی استان کرمان مصوب شد نیروهای فنی بدون مهارت در پروژه‌ها حضور نداشته باشند، افزود: باید شورای فنی و شورای اصناف داشتن گواهی مهارت را برای افراد الزامی بدانند؛ با مدیریت اقتصادی استانداری کرمان تفاهمنامه همکاری مابین معین‌های اقتصادی و سازمان فنی و حرفه‌ای برای راه‌اندازی شرکت مهارت‌آموزی منعقد شده که در راستای ارتقای مهارت‌های جامعه آموزش‌های لازم داده شود.

فدایی خاطرنشان کرد: در خصوص مبحث حرفه‌آموزی نباید بین خانم یا آقا تبعیضی وجود داشته باشد و در صورتی که نقصی وجد داشت به ما اعلام شود تا درصدد مرتفع کردن آن اقدام کنیم.

وی در خصوص آموزش فنی و حرفه‌ای به سربازان یادآور شد: فرآیند صدور گواهینامه مهارت سربازان باید تسریع شود.

استاندار کرمان در ادامه گفت: پیشنهاد می‌کنم کرمان به عنوان قطب رباتیک کشور معرفی شود که در این راستا سازمان فنی و حرفه‌ای زیرساخت‌ها و تجهیزات لازم را برای اجرای این امر تهیه کنند.

 

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان