شما اینجا هستید

اجتماعی » قطعی و بحران آب گریبان گیر روستای اسفید صفی آباد 

میتوان از چند سال گذشته به عنوان سال هایی که شهرستان اسفراین با خشک سالی و عدم بارش نزولات اسمانی دست پنجه نرم می کرد نام برد.

اسفراین – به گزارش انتهاج ، سال جاری سالی پر برکت ازلحاظ بارندگی ها برای این شهرستان رقم خورده است اما در سالی که بارندگی فراوان مردم این منطقه را آسوده خاطر ساخته حدود یک هفته اهالی روستای اسفید با قطعی آب مواجه شده اند این در حالی است که قبلا و در دوران خشک سالی چنین مشکلی نداشتند.

یک عضو شورای روستای اسفید در اعلام این خبر گفت : آب شرب روستای اسفید از توابع بخش صفی آباد شهرستان اسفراین حدود یک هفته است که به طور کلی قطع شده و مردم این روستا در تنگنا قرار داده است.

ناصر صالحی منش در گفتگو با خبرنگار انتهاج اظهار کرد : برای حل مشکل قطعی اب شرب روستای اسفید چندین مرتبه به اداره اب و فاضلاب روستایی مراجعه شده است اما متاسفانه اقدامی جهت مرتفع کردن این معضل صورت نگرفته است.

وی افزود: معمولا زمانی که روستاییان به هر دلیلی به اب شرب دسترسی پیدا نمی کنند برای رفع نیاز آن ها تانکر های آب رسانی به آنجا برده می شوند اما تا کنون خبری از آب رسانی سیار هم نشده است.

وی با اشاره به حرمت میت فرد مسلمان تصریح کرد : در ایام محرم یک هفته مردم روستای اسفید از نعمت اب محروم بوده اند متاسفانه دسترسی به اب انقدر سخت است که مجبور شدیم میت را با آب جوی غسل دهیم .

صالحی منش اضافه کرد : در سال جاری شاهد بارش پر برکت نزولات اسمانی بودیم با توجه به این موضوع بروز چنین مشکلی دور از انتظار است از مسئولین انتظار رسیدگی و حل این مشکل را داریم

وی در پایان گفت: اهالی روستا حتی به روزی چند ساعت آب هم رضایت دارند ولی متاسفانه در ایام محرم و عزاداری که اهالی بدلیل شغل کشاورزی و نبود آب برای استحمام نمیتوانند در مراسم عزاداری شرکت کنند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان