شما اینجا هستید

اجتماعی » طلسم راه آهن استان خراسان شمالی شکست

اسفراین – «طلسم راه آهن استان خراسان شمالی با موافقت تولیت آستان قدس رضوی و تلاش مدیران استان شکست»؛ این خبر مهمی بود که در جلسه کمیته برنامه ریزی اسفراین اعلام شد.اتفاقی که در پی آن زمینه اتصال خراسان شمالی به راه آهن سراسری فراهم می شود.

به گزارش انتهاج، بر این اساس با موافقت تولیت آستان قدس رضوی و تلاش مدیران استان، زمینه بازگشایی  پروژه ریلی جوین- اسفراین فراهم شد.

«طاهر رستمی»، فرماندار اسفراین در این جلسه با اشاره به این که با موافقت تولیت آستان قدس رضوی در نشست با استاندار، دستور بازگشایی پروژه ریلی جوین-اسفراین داده شده است، تصریح کرد: با حضور و پیگیری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تسریع در اجرای پروژه ریلی در دستور کار خواهد بود.

گفتنی است، پیش از این عملیات اتصال راه آهن جوین به اسفراین مشروط به رفع معارض در ۱۰ کیلومتر این مسیر اعلام شده بود.

فرماندار اسفراین همچنین در این جلسه از مدیران خواست شاخص های خود را ارتقا دهند و مشکلات موجود را با نگاه اولویتی رفع کنند.

وی با اشاره به این که مدیران کل به هیچ وجه حق جا به جایی اعتبارات تملک دارایی و سرمایه ای مصوب کمیته برنامه ریزی شهرستان را در میان شهرستان های دیگر ندارند، تصریح کرد: اعتبارات ملی را که پیگیری و ابلاغ می شود نباید رها کرد.

فرماندار همچنین یک ضرب الاجل ۴۸ ساعته برای اداره امور عشایر و پس از آن یک ضرب الاجل یک هفته ای برای بنیاد مسکن صادر و اظهار کرد: باید طی این مدت نحوه واگذاری زمین به ۱۲۰ خانوار عشایر در سایت اسکان عشایری میاندشت مشخص و تعیین شود.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست بر اهتمام بهره مندی از منابع ملی تاکید کرد و افزود: جدایی نفت از منابع تامین بودجه می تواند به یک فرصت تبدیل شود.

دکتر «قوامی» به ضرورت هدف گذاری برای ممنوعیت صادرات محصولات خام اشاره و تصریح کرد: می توان به دنبال تبدیل محصول خام به قطعات با ارزش افزوده بالا بود.

به گفته وی، علاوه بر اختصاص اعتبار ۹۴ میلیون یورویی، ۴۱میلیارد تومان اعتبار دیگر برای عملیاتی شدن طرح تکمیلی فولاد اسفراین اختصاص یافت که امید است در چند ماه آینده تکمیل شود و به بهره برداری برسد که ارمغان آن ارتقای ارزش افزوده محصول نهایی است.

دبیر کمیته برنامه ریزی اسفراین هم در این جلسه گفت: با دستور استاندار خراسان شمالی ۲۰ میلیارد تومان دیگر برای تأمین اعتبارات زیرساخت های صنعتی اسفراین در کمیته برنامه ریزی این شهرستان مصوب شد.

«مولایی» در این خصوص اظهار کرد: ۱۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی اختصاص می یابد و ۱۰ میلیارد تومان دیگر نیز از منابع تملک دارایی و سرمایه ای اسفراین به میزان ۲۰ درصد از مصوبه  توزیع پیشین اعتبارات دستگاه ها، اختصاص خواهد یافت.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان