شما اینجا هستید

اخبار » صدای ترکهای اتحاد قومیتی در خراسان شمالی به گوش می رسد.
گروه : اخبار , یادداشت

خراسان شمالی را میتوان در زمره اندک استانهایی نام برد که علی رغم وجود کثرت فرهنگها، قومیت ها و زبانها، اتحادی مثال زدنی بین شهروندانش وجود دارد، اما چندسالی است که صداهای گوش خراشی این موسیقی دلنواز را بر هم می زند، گویی کودکی چند ساله برای خودنمایی هر از گاهی بر نت های زیبای آن چنگ می اندازد.

اما این چنگ اندازی ها در روزهای اخیر با چاشنی تسامح های قبلی و متعدد مسئولین فرهنگی، قضایی و نظارتی قوت بیشتری گرفته و هم اکنون پتانسیل تبدیل شدن به مجادلات و درگیری های خیابانی در انظار عمومی را پیدا کرده است.

از چند روز پیش اکثر شهروندان خراسان شمالی علی الخصوص بجنوردی ها با مشاهده کلیپی از درگیری لفظی عضو شورای شهر بجنورد با یکی از مامورین شهرداری که در فضای مجازی دست به دست می چرخد، برآشفته اند.

صدای ناهنجار تفرقه های قومیتی از حنجره عضو شورای شهر

اما تمام ماجرا به همینجا ختم نشد و شاهد آن بودیم که پس از گذشت چند روز از انفعال مسئولین، بخش دوم کلیپ که شامل توهین به تمام مردم روستای باغچق بود در فضای مجازی منتشر شد، در این کلیپ به راحتی میتوان صدای ناهنجار تفرقه های قومیتی را از حنجره و لحن آن عضو شورای شهر شنید، صدایی که از رنجش عده کثیری از شهروندان با اصالت باغچقی تا شکسته شدن قلب مادران شهدای روستای باغچق که به دارالمومنین معروف است را، در بر گرفت.

حال باید دید با اتفاقاتی که در روزهای اخیر افتاده و توهین هایی که نه تنها مردم شریف باغچق بلکه تمام قومیت های بجنوردی را رنجانده و وجهه نمایندگی شورای اسلامی شهر بجنورد را خراشیده، مسئولین چه واکنشی نشان خواهند داد، آیا باید مانند گذشته منتظر بمانیم تا آب ها از آسیاب بیوفتد و مانند دیگر مشکلاتی که این عضو شورا ایجاد کرده به فراموشی سپرده شود یا اینکه دندان کرم خورده شهر بجنورد را اینبار می کشند و از بروز مجدد چنین اتفاقاتی جلوگیری خواهد شد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان