شما اینجا هستید

آذربايجان غربي » صادرات ۱۷۵ هزارتن سیب به خارج از کشور تا پایان امسال

ارومیه – رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از صادرات  ۱۷۵ هزارتن سیب از استان به خارج از کشور تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش انتهاج، رسول جلیلی با اشاره به تدابیر مسئولان در زمینه صادرات سیب،گفت: تاکنون حدود ۴٠ هزار تن سیب از استان صادر شده و پیش‌بینی می‌شود این رقم تا پایان امسال به بیش از ١٧۵ هزار تن برسد.

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی قطب تولید سیب درختی در کشور است، اظهار کرد: قبلا محصول سیب درختی در ردیف خرید تضمینی محصولات کشاورزی نبوده ولی در اثر مکاتبات و پی گیری ها انجام یافته از سوی مسئولین استانی سیب نیز جز محصولات قابل خرید تضمینی و توافقی قرار گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه نیاز ماهانه استان سه میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی است،خاطر نشان کرد: طی ماه جاری بر اساس پیش‌بینی‌ها سه میلیون و ٨٠٠ هزار قطعه جوجه‌ریزی می‌شود.

جلیلی ادامه داد: با این آمار هیچ کمبودی در بخش تأمین مرغ بازار مصرف وجود ندارد و همچنین افزایش قیمتی را نیز شاهد نخواهیم بود.

وی با اشاره به ذخایر کالاهای اساسی، تصریح کرد: در حال حاضر یک‌هزار و ٢٢۴ تن مرغ و گوشت قرمز منجمد و ۶۴ هزار و ٩٠٠ تن انواع نهاده‌های دامی در انبارهای آذربایجان‌غربی ذخیره شده است.

جلیلی یادآور شد: افزایش قیمت برخی کالاها به دلیل شرایط اقلیمی و برخی نیز بر اساس میزان عرضه و تقاضاست که باید این مسئله برای مردم تبیین شود که نگرانی خاصی در این خصوص وجود ندارد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان