شما اینجا هستید

اخبار » مقاوم سازی سالانه بیش از ۵ هزار واحد مسکونی روستایی اصفهان تا سال ۱۴۰۴

اصفهان – معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان گفت: بر اساس برنامه طرح جامع مسکن روستایی تا سال ۱۴۰۴، سالانه باید پنج هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی در روستاهای این استان نوسازی و مقاوم سازی شود.

به گزارش انتهاج، محسن قوی بیان با اشاره به اینکه ۸۰ هزار واحد فرسوده روستایی این استان به نوسازی و مقاوم‌سازی نیاز دارد، اظهار کرد: سهمیه مقاوم‌سازی واحدهای فرسوده روستایی استان با درخواست استاندار پیشین اصفهان ۲ برابر شد

وی ادامه داد: سالانه حدود ۱۰ تا ۱۲ هزار واحد سهمیه به استان اختصاص داده شده که این تسهیلات از سال ۸۴ تا کنون بین ۶۲ هزار واحد توزیع شده و ۵۲ هزار واحد هم به مرحله پایان کار رسیده است.

وی با بیان اینکه سهمیه طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی استان بر اساس این برنامه تعیین می‌شود، افزود: ابلاغ نشدن این تسهیلات در چند سال گذشته، موجب عقب افتادن استان از برنامه شده بود.

قوی بیان خاطرنشان کرد: سهمیه استان اصفهان در بخش بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی امسال ۱۰ هزار واحد است که پرونده واحدهای روستایی پس از تکمیل به بانک‌های عامل معرفی می‌شود.

وی ادامه داد: تاکنون تسهیلات حدود سه هزار و ۸۰۰ واحد روستایی از مجموع ۱۰ هزار واحد ابلاغ شده، که نزدیک به ۷۰ درصد آنها به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند و ۶۰ درصد آنها منجر به انعقاد قرارداد شده است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان با اشاره به اینکه طرح جامع مسکن روستایی یک تقسیم بندی شهرستانی هم دارد، تصریح کرد: سهمیه بهسازی و نوسازی سالانه مسکن روستایی هر شهرستان در این طرح مشخص شده است.

اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی استان

وی افزود: امسال بیشترین سهم با ۵۹۰ واحد به شهرستان فریدونشهر اختصاص پیدا کرد و شهرستانهای سمیرم، فریدن، چادگان و بویین و میاندشت در رده‌های بعدی اختصاص سهمیه قرار گرفتند.

قوی بیان، با بیان اینکه شهرستانهای لنجان، فلاورجان و اصفهان هم که از نظر مالی در وضعیت بهتری قرار دارند، حجم بالایی از این سهمیه را به خود اختصاص دادند، گفت: شهرستانهای غربی که با مرکز استان فاصله زیادی دارند برای انعقاد قرارداد با بانک‌ها با مسائل و مشکلاتی مواجه هستند.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان بیان کرد: بانک‌ها امسال همکاری بسیار خوبی با ما داشتند و شرایط نسبت به سال گذشته خیلی بهتر شده اما برای جذب صد در صدی نیاز به همکاری و تعامل بیشتری از طرف بانک‌ها وجود دارد.

وی یادآور شد: امسال ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی این استان اختصاص یافته که این رقم در قالب تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی با بازپرداخت پنج درصد و ۱۵ ساله برای مقاوم‌سازی هر واحدهای مسکونی فرسوده روستایی پرداخت می‌شود.

 

 

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان