شما اینجا هستید

اخبار » سرقت اطلاعات بانکی بیش از ۵ هزار نفر در استان مرکزی

اراک – فرمانده انتظامی استان مرکزی از سرقت اطلاعات بانکی ۵ هزار و ۵۰۰ نفرتوسط دو هکر در استان خبر داد.

به گزارش انتهاج ، سرهنگ حسن مفخمی شهرستانی با اشاره به دستگیری دو هکر در این رابطه گفت : چندی پیش شهروندی اراکی با مراجعه به پلیس فتا استان با بیان این که وب سایتش از سوی افرادی ناشناس هک شده عنوان کرد، این افراد قصد اخاذی از او را دارند.

این مقام انتظامی اظهار کرد: بلافاصله برنامه ریزی تخصصی کارشناسان پلیس فتا برای شناسایی و دستگیری این فرد آغاز شد و در روند تحقیقات پلیس سرنخ هایی از دو هکر سایبری به دست آمد.

وی افزود: در مراحل تکمیل تحقیقات مشخص شد که این دو هکر فعالیت های مجرمانه متعددی در فضای مجازی دارند و کلاهبرداری ها و اخاذی های متعددی از سوی آنان در سطح کشور در حال انجام است.

وی خاطر نشان کرد : سرانجام کارشناسان پلیس فتا استان موفق شدند محل فعالیت آنان را در دو استان کشور شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه هر دو نفر را با هماهنگی انجام شده با مرجع قضائی دستگیر و به پلیس فتا استان مرکزی انتقال دهند.

برداشت ۵۰۰ میلیون ریال از حساب افراد به صورت غیرمجاز

سرهنگ مفخمی با اشاره به اینکه در فرآیند رسیدگی به این پرونده و با توجه به اسناد و مدارک به دست آمده، دو فرد دستگیر شده به سرقت اطلاعات حساب ۵۵۰۰ نفر در سطح کشور اعتراف کردند ، افزود : پس از اعتراف مشخص شد تا کنون در حدود ۵۰۰ میلیون ریال از حساب افراد مختلف به صورت غیرمجاز توسط آنان برداشت شده است.

وی با اشاره به دیگر جرایم این افراد ادامه داد:‌ متهمان پرونده همچنین به جرایم متعددی در خصوص دسترسی غیرمجاز به سیستم‌های رایانه‌ای، طراحی و ایجاد درگاه بانکی و سوءاستفاده از عنوان پلیس فتا و اخاذی از شهروندان اعتراف کرده اند که در این خصوص مدارک به دست آمده ضمیمه پرونده و به مرجع قضائی ارسال شد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان