شما اینجا هستید

اخبار » رهایی ۳ محکوم از اعدام در کهنوج

کهنوج – رئیس دادگستری شهرستان کهنوج گفت: طی یک اقدام خداپسندانه از سوی دو خانواده نیکوکار در فاریاب و کهنوج سه محکوم به قصاص از اعدام رهایی یافتند.

به گزارش انتهاج، سهراب سالاری در این رابطه اظهار کرد: در پرونده اول خانواده اولیای دم در یک اقدام خداپسندانه بدون دریافت حتی یک ریال، رضایت بی قید و شرط خود را اعلام و محکوم علیه که در زندان جیرفت منتظر اجرای حکم قصاص بود از اعدام رهایی یافت.

وی افزود: ضرورت دارد فرهنگ گذشت و بخشایش بیش از گذشته در جامعه ترویج داده شود تا بازهم شاهد چنین صحنه‌های زیبایی در جامعه باشیم.

وی با اشاره به اینکه در پرونده دوم که متأسفانه بر اثر یک نزاع بی اهمیت، منجر به قتل دو جوان در شهرستان فاریاب شده بود، خاطر نشان کرد: با رأی دادگاه و تأیید دیوان عالی کشور دو نفر محکوم به قصاص شده بودند که با اعلام رضایت از سوی خانواده اولیای دم، محکومان از قصاص رهایی یافتند.

رئیس دادگستری کهنوج یادآور شد: ضرورت دارد مردم در مواجهه با اختلافات و نزاع‌ها بر خشم خود کنترل کنند و از انجام هرگونه اقدام خودسرانه بپرهیزند و برای حل وفصل دعاوی ازطریق دستگاه قضائی و شوراهای حل اختلاف اقدام کنند تا دیگر شاهد حوادث تلخی از قبیل قتل در جامعه نباشیم.

گفتنی است؛ با ورود سالاری، رئیس دادگستری، سیمی دادستان کهنوج و جمعی از قضات و برگزاری جلسات متعدد با هدف صلح و سازش و وساطت ریش سفیدان ومتنفذین محلی، اعضای شوراهای حل اختلاف شهرستان‌های کهنوج و رئیس زندان جیرفت و تعدادی دیگر از خیران و نیکوکاران با خانواده اولیای دم، زمینه صلح وسازش و رهایی یافتن این افراد از قصاص فراهم شد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان