شما اینجا هستید

اجتماعی » دانشگاه های علوم پزشکی ملزم به تبادل الکترونیکی اسناد تا پایان امسال هستند

به گزارش انتهاج، مهدی رضایی در بازدید از اجرای طرح نسخه الکترونیکی در یزد، اظهار کرد: براساس برنامه های توسعه پنجم و ششم کشور، سازمان های بیمه گر باید به سمت ارایه خدمات الکترونیکی حرکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای طرح یادشده در درمانگاه خاتم الانبیا(ص) یزد می توان استان را در توسعه طرح نسخه های الکترونیکی در میان مراکز سرپایی دولتی جزو  استان های پیشروا نام برد.

گفتنی است: همه شهرستان های  استان خدمات بیمه ای سلامت را به شکل الکترونیک انجام می دهندو در طرح نسخه نویسی الکترونیکی، دیگر نیازی به ارایه دفترچه سلامت در مراجعه به مطب پزشکان نیست و بیمار فقط با اعلام کد ملی خود معاینه و اقلام دارویی هم در سامانه تمامی داروخانه‌های کشور ثبت می‌شود.

با اجرای طرح یادشده و حذف دفترچه‌های کاغذی ،انتقال سابقه بیمار به داروخانه‌ها و سایر مراکز درمانی به راحتی قابل دسترسی  است، شفافیت در هزینه‌های سلامت، کاهش ضریب خطا ناشی از نسخه های بدخط پزشکان، هدفمند شدن تجویز و مصرف دارو و منطقی شدن هزینه‌های بیماران از جمله مزایای این طرح است.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان