شما اینجا هستید

اخبار » تایید صلاحیت ۳۶ داوطلب مجلس در خراسان شمالی

بجنورد – رییس هیات نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در خراسان شمالی از تایید صلاحیت ۳۶ تن از داوطلبان استان برای نامزدی در این دوره از انتخابات خبر داد و گفت: صلاحیت ۸۸ نفر دیگر رد شده و یا احراز نشد.

به گزارش انتهاج، عابدین عابدی‌مقدم با بیان اینکه در مجموع ۱۴۰ نفر برای کسب چهار کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی در سه حوزه انتخابیه این استان نامنویسی کرده بودند، اظهار کرد: از این تعداد ۱۶ نفر پیش از رسیدگی به صلاحیت ها، خود از حضور در این عرصه انصراف داده بودند.

وی در خصوص آمار تفکیکی حوزه های سه‌گانه انتخابیه استان، افزود: در حوزه انتخابیه بجنورد ۱۲ نفر انصراف دادند، ۲۰ نفر تایید و ۵۶ نفر نیز رد صلاحیت شده و یا احراز صلاحیت نشدند.

عابدی مقدم خاطر نشان کرد: در حوزه انتخابیه شیروان سه نفر انصراف دادند، پنج نفر تایید شدند و صلاحیت ۱۸ نفر نیز رد شده و یا احراز نشد.

رییس هیات نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حوزه انتخابیه اسفراین نیز یک نفر انصراف داد، ۱۱ نفر تایید شدند و صلاحیت ۱۴ نفر دیگر رد شده و یا احراز نشد.

بیشترین پرونده‌ های تخلف، سوء‌استفاده از موقعیت شغلی، رشوه و مراقبت نکردن در مسایل مالی بود

عابدی مقدم تصریح کرد: بیشترین پرونده‌ های تخلف مطرح شده در بررسی صلاحیت‌ داوطلبان استان برای نامزدی در انتخابات مجلس، سوء‌استفاده از موقعیت شغلی، رشوه و مراقبت نکردن در مسایل مالی بود.

وی افزود: بعد از تخلفات مالی افراد و مواظبت نکردن در مسایل مالی که بیشترین تخلف را در جریان بررسی صلاحیت ها شامل می شد، برخی موارد اخلاقی نیز در رد صلاحیت ها موثر بوده است اما در این روند با مسایلی از جمله عضویت افراد در احزاب غیر انقلابی و یا موارد امنیتی روبه رو نبوده ایم.

وی یادآور شد: افرادی که توسط هیات اجرایی انتخابات رد صلاحیت شده اند اگر در هیات نظارت نیز رد شده باشند، رای قطعی خواهد بود اما کسانی که در هیات اجرایی تایید شده و در هیات نظارت با توجه به مستندات رسیده رد صلاحیت یا عدم احراز صلاحیت شده باشند، می توانند به این رای اعتراض کرده و شکایت آنها در شورای نگهبان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: افرادی که صلاحیت آنان تایید نشده است، چهار روز برای اعتراض مهلت دارند.

وی اظهار داشت: چهار هزار و ۶۷۶ نفر ناظر در خراسان شمالی، برای نظارت یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و میاندوره پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، که دوم اسفندماه، به صورت همزمان در این استان برگزار می شود، سازماندهی شده و آموزش‌های لازم را فراگرفته‌اند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان