شما اینجا هستید

اخبار » مسدود شدن راه دسترسی بیش از ۳۰۰ روستای چابهار

چابهار – معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار از مسدود شدن راه دسترسی بیش از ۳۰۰ روستای چابهار خبر داد.

به گزارش انتهاج، رحمدل بامری با اشاره به اینکه راه دسترسی بیش از ۳۰۰ روستای حوزه بخش‌های دشتیاری، پلان و مرکزی این شهرستان همچنان قطع است، گفت: بارندگی‌های سیل آسا خسارت‌های زیادی به بخش‌های زیرساختی شامل راه، کشاورزی، آب، تلفن، واحدهای مسکونی و غیره وارد کرده است

وی اظهار کرد: سرریز شدن آب سد زیردان در بالادست دشتیاری و پلان و حجم بالای سیلاب رودخانه کاجو به واحدهای مسکونی و اراضی کشاورزی پایین دست خسارت‌های سنگینی وارد کرده است.

وی با اشاره به اینکه آب سرریز شده از جاده در محدوده نوبندیان به راه ترانزیتی چابهار- سرباز در بیش از ۱۰ نقطه خسارت جدی وارد کرده و این راه فعلا بسته است، خاطرنشان کرد: برای امدادرسانی و رسیدن به روستاها از امروز ظهر بالگرد اعزام شده و در حال توزیع کمک به مردم است، اما این امدارسانی مورد قبول نیست و با توجه به حجم بالای خسارت ها به زیرساخت ها و مشکلات مردم برای عدم دسترسی به سایر نقاط درخواست پنج فروند بالگرد را داریم.

درخواست اعزام بالگرد و نیروهای امدادی و کمک های فوری از سایر شهرستانها و استانها

وی با بیان اینکه درخواست اعزام بالگرد و نیروهای امدادی و کمک های فوری از سایر شهرستانها و استانها را داریم، افزود: برای برخی نقاط با هماهنگی اداره کل شیلات سیستان وبلوچستان ۳۲ فروند قایق آماده شده و از صبح امروز در حال امدادرسانی و حضور در نقاط مختلف روستاهای گرفتار در سیلاب هستند.

فرماندار چابهار با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱۰۷ میلیمتر باران در حوزه دشتیاری و ۸۵ میلیمتر در چابهار باریده است، یادآور شد: بیشتر مشکلات با سرریز شدن آب سدهای زیردان و پیشین بوده، که براساس اعلام اداره امور آب بیش از ۵۰۰ میلیون مترمکعب آب سرریز و به حوزه روستاهای دشتیاری و پلان رسیده و به واحدهای مسکونی مردم وارد شده و خسارت جدی به زمین های کشاورزی و زیرساخت ها وارد کرده است.

به بیش از سه هزار هکتار اراضی کشاورزی خسارت سنگین وارد شده

بامری ادامه داد: این سیلاب به بیش از سه هزار هکتار اراضی کشاورزی خسارت سنگین وارد و تخریب جاده های روستایی مشکلات زیادی را برای مردم و خدمات رسانی ایجاد کرده است.

وی افزود: اکیپ های امداد و نجات و اعضای شورای اداری و شورای تامین در مناطق مختلف حضور دارند و در حال خدمات رسانی هستند که جا دارد از مردم و مسوولان تشکر ویژه شود.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار ادامه داد: دامهای مردم تلف شده و کشاورزی از بین رفته و آب در خانه های مردم نفوذ کرده به همین سبب نیازمند همت ملی برای کاهش خسارت ها و امدادرسانی به مردم هستیم.

 

 

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان