شما اینجا هستید

اخبار » برگزاری اولین کنگره بین المللی سرطان گوارش در گلستان

گرگان – معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گلستان از برگزاری اولین کنگره بین المللی سرطان گوارش در گرگان خبر داد و گفت: این کنگره با همکاری چین، فرانسه و کانادا در گرگان برگزار و زمینه همکاری های بیشتر در این زمینه فراهم شد.

به گزارش انتهاج، محمدرضا هنرور در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان با بیان اینکه سالانه دو هزار و ۸۰۰ نفر در سال در گلستان به سرطان مبتلا می شوند، اظهار کرد: به طور میانگین از هر ۱۰۰ هزار نفر ۱۶۰ نفر به سرطان مبتلا می شوند.

وی با اشاره به اینکه مطالعه کهورت گلستان بزرگترین مطالعه سرطان در خاورمیانه است، افزود: آمار ابتلا به سرطان مری در گلستان رو به کاهش بوده اما اکنون بار بیماری بر روی سرطان معده، پستان، روده و ریه است.

راه اندازی مرکز نوآوری در شهرک جامی گرگان

هنرور در ادامه از راه اندازی مرکز نوآوری دانشگاه در شهرک جامی گرگان خبرداد و گفت: در بیمارستان پنجم آذر هم مرکز نوآوری، فناوری و تجهیزات پزشکی راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه ۱۹ مرکز تحقیقات، ۳۰۵ عضو هیئت علمی، ۴۴۷ پژوهشگر تطبیق یافته، سه هزار و ۵۱۴ دانشجو، هفت آزمایشگاه و ۱۱ واحد فناوری در استان داریم، خاطر نشان کرد: در سال ۹۷، حدود ۳۵۱ طرح داشتیم که ۱۱۲ مورد آن ها نهایی شد و حدود دو میلیارد تومان در این بخش هزینه کردیم.

هنرور یادآور شد: وضعیت پژوهش و پذیرش مقالات در مجلات معتبر بین المللی روند رو به رشدی را در استان داشته و در سال قبل دانشگاه علوم پزشکی گلستان به لیست یک درصد دانشگاه های برتر از نظر میزان استناد ملحق شد.

وی با بیان این که تحریم ها سبب می شود تا دسترسی به مقالات معتبر سخت شود، تصریح کرد: با همکاری برخی از شرکت ها تا ۹۹ درصد مقالات مورد نیاز پژوهشگران را می توانیم تأمین کنیم.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به این که دانشگاه علوم پزشکی عضو کمیته سیلاب است، اظهارکرد: یکی از بهترین برنامه ها را به عنوان سلامت در بلایا را طراحی کردیم و دانشگاه فوکال پوینت برنامه سلامت در سیل کشور شد.

 

 

 

 

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان