شما اینجا هستید

اجتماعی » ایجاد پنج گرمخانه مطابق استاندارد جهانی در تهران

تهران – سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران از ایجاد پنج گرمخانه جنرال مطابق استاندارد جهانی در پایتخت خبر داد.

به گزارش انتهاج، سید مالک حسینی در حاشیه افتتاح گرمخانه یلدا، از مکان یابی برای ایجاد پنج گرمخانه جنرال خبر داد و گفت: هم اکنون ۵۵۰ تخت برای زنان بی خانمان داریم که با احتساب کف خوابی ظرفیت پذیرش یک هزار نفر را داریم.

وی اظهار کرد: سیاست ما در سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی این است که هیچ کسی نباید در سرما و بدون غذا بماند، به دنبال این تفکر و برنامه تمام مراجعه کنندگان را در گرمخانه ها می پذیریم.

حسینی در خصوص فرایند پذیرش مددجویان در گرمخانه ها، افزود: بیشتر پذیرش توسط تماس های مردمی با سامانه ۱۳۷ انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه در برف پاییزی امسال حتی افرادی را با تماس های مردمی از زیر برف بیرون آوردیم و به گرمخانه ها منتقل کردیم، خاطر نشان کرد: در فصل زمستان ۴۰ واحد گشت داریم که به طور سیار در سطح شهر هستند و برخی از مددجویان از طریق نظارت گشت های همکاران ما به گرمخانه منتقل می شوند.

بهره برداری از گرمخانه های زنان در مناطق ۵، ۸ و ۱۲ شهر تهران

حسینی با بیان اینکه گرمخانه های زنان در مناطق ۵، ۸ و ۱۲ با پیگیری های کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران به بهره برداری رسید، گفت: در منطقه ۲ گرمخانه ای برای زنان تجهیز کردیم که با مقاومت مردم مواجه شدیم و نتوانستیم آن را راه اندازی کنیم و با توجه به افرادی که در دره فرحزاد مصرف کننده هستند، تلاش داشتیم در نزدیکی این مکان گرمخانه ای تاسیس کنیم و در نهایت مکان مناسب را شناسایی کردیم.

این مسئول در خصوص دلیل عدم مراجعه افراد بی خانمان به گرمخانه ها نیز، یادآور شد: این افراد به دلیل سو مصرف انزوا طلب هستند و سبک زندگی مخصوص به خود را دارند.

سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی با اشاره به اینکه پدیده کارتن خوابی در تمام دنیا شایع است، تصریح کرد: با ایجاد گرمخانه ها وظیفه خودمان را در سامان دادن افراد بی خانمان انجام دادیم، ولی از نظر حقوق مدنی نمی توانیم کسی را مجبور کنیم به گرمخانه بیاید.

وی با بیان اینکه در گرمخانه ها نیازمند فرهنگسازی هستیم، افزود: برای افزایش کیفیت گرمخانه های جنرال مطالعات را آغاز کرده ایم و در حال بررسی اقدامات ۱۰ کشور بزرگ دنیا که شباهت هایی با تهران دارند، هستیم.

افتتاح چهارمین گرمخانه زنان در حاشیه رود دره

مدیرکل امور زنان شهرداری تهران نیز در این مراسم با اشاره به خبر منتشرشده در خصوص تن فروشی یک زن بی خانمان به غذا، گفت: انتشار این خبر باعث شد افراد و موسسات خیریه موضوعات مربوط به زنان بی خانمان را جدی تر دنبال کنند و نقش مردم جامعه و دولت نسبت به چنین مسائل بیشتر بررسی شود.

زهرا بهروز اظهار کرد: در ۲ سال گذشته که مردم تهران تغییر را خواستند اتفاقات مهمی در توسعه گرمخانه های زنان و حل موضوعات اجتماعی برای افراد مغفول مانده در جامعه صورت گرفت.

وی با اشاره به افتتاح چهارمین گرمخانه زنان در حاشیه رود دره، افزود: این گرمخانه به همت سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران و با همکاری شهرداری منطقه ۵ راه اندازی شد.

گفتنی است، هم اکنون ۲۰ گرمخانه در مناطق مختلف شهر تهران فعال است.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان