شما اینجا هستید

اخبار » کمبود ۳۰۰ پرستار در چهارمحال و بختیاری

شهر کرد – رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری از کمبود ۳۰۰ نیروی پرستار در استان خبر داد.

به گزارش انتهاج، مجید شیرانی با بیان اینکه در حال حاضر به ازای هر تخت بیمارستانی ۱.۱ دهم درصد پرستار در استان وجود دارد، در حالی که استاندارد آن باید به ازای هر تخت ۱.۳ دهم درصد باشد، اظهار کرد: با توجه به وجود یک هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی در استان باید به کادر پرستاری استان بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ نیرو اضافه شود.

وی افزود: تعداد پرستاران استان یک هزار و ۸۰۰ نفر است که در مجموع با تعداد کادر پرستاری، تکنسین اتاق عمل و بهیار فعال در استان به حدود ۳ هزار نفر می‌رسد.

شیرانی با اشاره به کمبود پرستار مرد در مراکز درمانی استان، تصریح کرد: در حدود یک هزار و ۵۰۰ نفر از پرستاران فعال در استان زن هستند و همین موضوع سبب شده تا برای بخش‌هایی نظیر اورولوژی و ارتوپدی مردان، با کمبود شدید پرستار مرد مواجه شویم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری در ادامه پرداخت به موقع کارانه و اضافه‌کار پرستاران را از مهمترین دغدغه‌های این قشر عنوان کرد و گفت: پرداخت اضافه‌کار و کارانه پرستاران در برخی موارد تا یک سال نیز به تاخیر افتاده است که به تازگی برخی از مطالبات معوق آنها پرداخت شده است.

شیرانی، با بیان اینکه در خصوص تامین نیروی پرستار در مناطق سخت‌گذر استان مشکلی وجود ندارد، خاطر نشان کرد: در این مناطق بیشتر از نیروهای بهورز و بهیار استفاده می‌شود و کمبودی در این خصوص نیست.

 

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان