شما اینجا هستید

اخبار » اقامت ۳۶ میلیون مسافر در استان گیلان

رشت – مدیرکل میراث فرهنگی گیلان از اقامت ۳۶ میلیون مسافر در استان خبر داد و گفت : در مقایسه با سال گذشته شاهد رشد ۲.۵ درصدی هستیم.

به گزارش انتهاج ، شهرود امیرانتخابی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه استان گیلان در شش ماهه نخست سال شاهد ورود بیش از ۳۶ میلیون گردشگر اقامت کننده بوده است، اظهار کرد : این میزان در مقایسه با سال گذشته با رشد ۲.۵ درصدی همراه بود.

وی با بیان اینکه شهرستان های رشت، انزلی و آستارا در جذب گردشگر اقامت کننده به ترتیب در جایگاه‌های اول تا سوم هستند، افزود: تمام ۱۶ شهرستان استان گیلان دارای جاذبه های فراوان برای جذب گردشگر هستند.

وی در ادامه به دریافت نشان ملی مرغوبیت توسط هشت صنایع دستی و هنرهای سنتی این استان اشاره کرد و گفت: این تعداد اثر از میان ۳۹ اثر صنایع دستی و سنتی استان گیلان در پنحمین دوره داوری نشان ملی انتخاب شده‌اند.

مدیر کل میراث فرهنگی گیلان خاطر نشان کرد : رشته‌های زیورآلات سنتی منبت چوب، رشتی دوزی، جلیقه دامن شال، جلیقه مردانه، گلیم، نمد و چادرشب هشت اثری هستند که موفق به دریافت این نشان شده‌اند.

امیرانتخابی با اشاره به اینکه صنایع دستی و هنرهای سنتی از مهمترین مولفه­‌های فرهنگ بومی و تولید ملی کشورها است، تصریح کرد: این هنر صنعت امروزه به دلیل ماهیت و ویژگی­ های آن با چالش های جدی مواجه روبروست. پدیده جهانی شدن و شرایط اقتصاد یکپارچه جهانی بی تردید دامنگیر صنایع دستی کشورها نیز شده است.

وی افزود: در این میان کشورهای در حال توسعه به دلیل ساختار سنتی حاکم بر اقتصاد، فرهنگ و ساختار جمعیتی، در معرض بیشترین آسیب‌ها قرار دارند و باید تمهیدات لازم در این زمینه اتخاذ شود.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان