شما اینجا هستید

اجتماعی » افزایش قیمت نان در استان سمنان

سمنان – معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان از افزایش میانگین ۴۰ درصدی قیمت نان های یارانه ای  و ۲۰ درصد نان های نیمه یارانه ای در استان، از روز دوشنبه خبرداد.

به گزارش انتهاج، عسگری در این رابطه گفت: قیمت نان با وجود افزایش هزینه‌ها در نانوایی‌ها در این استان از سال ۹۳ تاکنون تغییری نداشته است.

وی با اشاره به زیان‌ده بودن نانوایی‌ها در اثر افزایش دیگر هزینه‌های آن‌ها، اظهار کرد: نانوایی‌ها برای جبران هزینه‌ها از کیفیت و وزن چانه نان کاسته بودند و این عاملی در کاهش استاندارد نان‌های استان سمنان شده بود.

وی خاطر نشان کرد: طبق مصوبه سران سه قوه و اجازه آن‌ها به ستادهای استانی تنظیم بازار کشور قیمت نان در تهران و برخی استان‌ها افزایش پیدا کرده بود.

وی تصریح کرد: دیگر استان‌های کشور افزایش قیمت نان را پیش از اجرای طرح اصلاح قیمت بنزین اجرا کردند اما در استان سمنان برای کاستن فشار بر روی اقشار مردم اکنون این مساله اجرا شد.

عسگری با بیان اینکه این تصمیم با هماهنگی ستاد تنظیم بازار و شورای تامین استان سمنان اتخاذ شده است، ادامه داد: قیمت‌های جدید نان در استان سمنان برابر با قیمت نان در دیگر استان‌ها و حتی کمتر از برخی استان‌های همجوار است.

وی با بیان اینکه پایین بودن کیفیت نان سبب متضرر شدن مردم استان سمنان بود، یادآور شد: نانوایی‌ها به علت بالابودن هزینه‌های تحمیلی، درخواست مکرر برای افزایش قیمت نان داشتند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان با اشاره به اینکه طبق قانون صنفی محدودیتی برای تعداد نانوایی‌ها وجود ندارد، یادآور شد: براساس قانون رقابت، هر نانوایی که نان با کیفیت در اختیار مردم قرار دهد با استقبال مواجه می‌شود.

 

 

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان