شما اینجا هستید

اخبار » رشد ۴۸ درصدی بارگیری کالا در چابهار

چابهار – مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از رشد ۴۸ درصدی تخلیه و بارگیری کالا از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه در بندر چابهار خبر داد.

به گزارش انتهاج، بهروز آقایی با اشاره به اینکه تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیر نفتی در بندر چابهار در ۹ ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۸ درصد افزایش یافته است، گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه بیش از ۲ میلیون و ۲۵۱ هزار تن کالای نفتی و غیر نفتی در بندر چابهار تخلیه و بارگیری شد، در حالی که در ۹ ماه سال ۹۷ میزان تخلیه و بارگیری کالا در این بندر یک میلیون و ۵۲۰ هزار تن بود.

وی با اشاره به رشد چشمگیر صادرات کالای غیر نفتی از بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری چابهار، اظهار کرد: واردات کالای غیر نفتی نیز در ۹ ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد ۲۳ درصدی روبه رو بوده است.

آقایی افزود: همچنین میزان رشد کاپوتاژ کالای نفتی و غیرنفتی تا پایان آذر ماه امسال در بندر چابهار به ترتیب ۶۳ و ۱۰۰ درصد گزارش شده است.

وی با اشاره به عدم محدودیت در پذیرش کالا و کشتی در بزرگترین بندر اقیانوسی کشور، تصریح کرد: با توجه به اعطای بسته‌های تشویقی برای صاحبان بار و کالا در بندر چابهار شاهد روند رو به رشد عملکرد این بندر هستیم که با برنامه ریزی های انجام شده این سیر صعودی ادامه پیدا خواهد کرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با تاکید بر موقعیت استراتژیک بندر چابهار و جایگاه ویژه آن در مبادلات ایران با سایر کشورهای منطقه، خاطر نشان کرد: افزایش خطوط لاینر و اعطای تخفیف‌های بین المللی از دیگر دلایل افزایش چشمگیر صادرات و واردات کالا از این بندر است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان