شما اینجا هستید

اخبار » استان مرزی خراسان شمالی فاقد مجوز ارسال کالا به خارج از کشور است

بجنورد- به گزارش انتهاج به نقل از مهر، سعید سبحانی اظهار کرد: خراسان شمالی به علت نداشتن مرز مجاز در زمینه حمل و نقل کالا، مجوز ارسال مستقیم بار را به خارج از کشور ندارد و به صورت ترانزیتی از سایر استان ها ارسال می شود به همین دلیل آماری در زمینه ارسال محصولات به خارج از کشور نداریم.

سبحانی افزود: کالاهای ارسالی خراسان شمالی به خارج کشور از طریق گمرگ مشهد انجام می شود.

جابجایی بیش از ۳ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی

وی در ادامه بیان کرد: سال گذشته سه میلیون و ۲۰۰ هزار تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی جابجا شد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری خراسان شمالی عنوان کرد: این تعداد کالا در قالب ۲۴۳ هزار سفر باری از مبدا خراسان شمالی به سایر نقاط استان و کشور حمل شده است.

سبحانی مطرح کرد: طی سال گذشته ۷۶ هزار سفر باری داخلی و ۱۶۷هزار سفر باری برون استانی توسط ناوگان حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی انجام شده است.

وی محصولات ارسال شده از خراسان شمالی را شامل دو بخش صنعتی و کشاورزی اعلام کرد و افزود: تولیدات صنعتی شامل سیمان، گچ و دیگر محصولات و در بخش کشاورزی محصولات دامی، گندم و … ارسال شده است.

وی با بیان اینکه میزان جابجایی کالا توسط ناوگان حمل و نقل خراسان شمالی طی سال گذشته نسبت به مدت مشابه چهار درصد رشد داشته است، اظهار کرد: خراسان شمالی با این حجم جابجایی کالا یک ۱.۱ دهم درصد از حجم بار کل کشور را به خود اختصاص داده است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان