شما اینجا هستید

اخبار » احصا واحدهای صنعتی تملک شده توسط بانکها در دستور کار قوه قضائیه

به گزارش انتهاج ،رئیس بازرسی کل کشور گفت : واحدهای صنعتی فعال و غیر فعال مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی استان که در تملک بانکها هستند احصا شوند و مشکلات آنها بررسی و رفع گردد همچنین با برنامه های پیش بینی شده باید این واحدها به چرخه تولید کشور بازگردند.

درویشیان بیان داشت : راه‌اندازی مجدد واحدهای صنعتی که از چرخه تولید خارج شده و یا پایین‌تر از ظرفیت مشغول به کار و فعالیت هستند، از اولویت‌های اصلی قوه قضائیه است.

وی اظهار داشت : مشوق هایی مانند امهال بدهی واحدهای صنعتی به بانکها و امور مالیاتی و تامین اجتماعی توسط دولت در نظر گرفته شده است که این سازمان در راستای تحقق منویات رهبری در سال جهش تولید نسبت به حمایت و اجرایی شدن مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید اقدام می نماید .

وی ضمن بازدید از دو واحد صنعتی در شهرک صنعتی بجنورد و بیدک در جریان مشکلات تولیدکنندگان این دو واحد صنعتی از قبیل تعهد ارزی ، سرمایه در گردش ، مالیات و تامین اجتماعی قرار گرفت و عنوان کرد که این مشکلات با پیگیری بازرسی استان مرتفع خواهد شد .

وی تصریح داشت : مشکل بسیاری از واحدهای صنعتی تامین مواد اولیه می باشد که پیگیری های لازم در این خصوص خواهد شد تا مشکل رفع گردد.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان شمالی گفت : یکی از وظایف شرکت شهرکهای صنعتی کمک به احیا و راه اندازی مجدد واحدهای صنعتی غیرفعال و رفع مشکلات واحدهای صنعتی تملک شده توسط بانکها می باشد .

وی عنوان کرد: در همین راستا برنامه ریزی های انجام شده که مشکلات واحدهای صنعتی مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی استان در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید پیگیری و بررسی گردد.

سیاوش وحدت گفت : در شهرک صنعتی بجنورد ۵۴ واحد صنعتی با اشتغال ۸۸۶ نفر وجوددارد که تعداد ۴۱ واحد آن فعال و ۱۳ واحد غیر فعال می باشد همچنین شهرک صنعتی بیدک ۸۱ واحد صنعتی با ظرفیت اشتغال ۱۳۵۰ نفر به بهره برداری رسیده است که ۷۳ واحد آن فعال و ۸ واحد غیر فعال می باشد.

همچنین در جلسه امروز شورای اداری استان با حضور رئیس قوه قضائیه حجت الاسلام و المسلمین  سید ابراهیم رئیسی ،  مسائل مرتبط با استان مورد بررسی قرار گرفت.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان