شما اینجا هستید

اجتماعی » آغاز اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان در استان قم

قم – سرپرست بهزیستی استان قم از اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان ۳ تا ۶ سال از اول آبان‌ماه در استان خبر داد.

به گزارش انتهاج ، هادی کریمی اصل با اشاره به اینکه طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان در استان قم همزمان با سراسر کشور از اول آبان اجرا  می شود ، اظهار داشت: بهترین سن درمان تنبلی چشم کودکان، سنین زیر ۶ سال است و این بیماری به‌گونه‌ای است که ظاهر چشم هیچ مشکلی ندارد اگر قبل از ۶ سال متوجه بیماری شویم می‌توان به درمان آن کمک کرد اما با عبور از مرز ۶ سالگی کودک با کم بینایی شدید و یا حتی نابینایی مواجه خواهد شد.

وی با اشاره به مراحل طرح غربالگری بینایی و توصیه به خانواده ها که در سه سال پیاپی از سه سالگی تا ۶ سالگی نسبت به مراجعه به پایگاه‌های مذکور و معاینه چشمان فرزندان خود توجه داشته باشند ، اظهار کرد : بعد از معاینه کودک در پایگاه‌های سطح شهر، افرادی که مشکوک به بیماری هستند به مراحل بالاتر ارجاع داده می‌شوند، هزینه دریافت شده در مرحله اول معاینه ۲۵۰۰ تومان است و اگر نیاز به خدمات بالاتری باشد تمام مراحل بعدی رایگان خواهد بود.

سال گذشته  ۲۲ هزار کودک ۳ تا ۶ سال قمی مورد معاینه قرار گرفتند

وی با اشاره به اولویت پیشگیری از معلولیت‌ها در برنامه‌های بهزیستی خاطرنشان کرد : به منظور پیشگیری از تنبلی چشم سال گذشته در طرح مذکور ۲۲ هزار کودک ۳ تا ۶ سال قمی مورد معاینه قرار گرفتند که از این تعداد حدود ۸۷۴ نفر مشکوک شناخته شدند.

وی ادامه داد : باز در مراحل تخصصی ۹۰ نفر دارای تنبلی چشم تشخیص داده شدند و ۲۱۷ نفر جهت تجویز عینک ارجاع شدند و ۱۵ نفر هم به پزشک متخصص برای درمان‌های تخصصی ارجاع گردیدند.

کریمی اصل آمار کودکان رده سنی ۳ تا ۶ سال استان قم را حدود ۷۸ هزار نفر نفر برشمرد و گفت: ۳۲۰ پایگاه سلامت بینایی در سطح شهر فعال هستند و در مناطق روستایی نیز طرح کاملاً رایگان انجام می‌شود و حتی مبلغ ۲۵۰۰ تومان نیز از خانواده‌های روستائی دریافت نمی‌شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان