شما اینجا هستید

اخبار » اقامه نماز در استان قزوین به یک دغدغه عمومی تبدیل نشده است

قزوین – رئیس ستاد اقامه نماز استان قزوین گفت: وضعیت اقامه نماز در دستگاههای اجرایی، مساجد و نمازخانه ها مطلوب نیست و ترویج این فریضه مهم دغدغه عمومی نشده است.

به گزارش انتهاج ، حجت الاسلام سید قریش موسوی در اولین جلسه شورای اداری استان در زمان استاندار جدید ، از خالی بودن مساجد و نمازخانه ها در این استان گلایه و اظهار کرد : بدون توجه به نماز سایر کارهایمان ابتر است.

وی با اشاره به اینکه وضعیت اقامه نماز در استان مطلوب نیست ، افزود : نمازخانه ها و مساجد خالی شده و ما در حالی که شهرها را آباد می کنیم به مساپل معنوی بی تفاوت شده ایم.

وی خاطر نشان کرد : شهرهای ما در کنار عمران و آبادانی به معنویت هم نیازمندند و در جایی که اینقدر پیگیر هستیم که چه کسی استاندار و فرماندار و شهردار بشود آیا دنبال اقامه نماز هم بوده ایم؟

حجت الاسلام موسوی یادآور شد : در استان قزوین سه هزار شهید تقدیم کرده ایم تا برخی مدیر شوند لذا همه ما مدیون شهدا هستیم و باید پاسدار ارزشها باشیم و در گام اول اقامه نماز را ترویج کنیم.

مدیران در صف اول نمازهای جماعت باشند

موسوی خطاب به نمایندگان دولت گفت : شما باید در اقامه نماز یک گام جلوتر از دیگران باشید و اگر مدیران در صف اول نمازهای جماعت باشند ، حتما کارمندان بیشتر حضور خواهند یافت.

رئیس ستاد اقامه نماز استان قزوین تصریح کرد: معلوم نیست چه جوابی در آخرت برای کوتاهی در اقامه نماز داریم و همه مسئولیم و اینجانب نیز در این مسئولیت مهم شرمنده هستم که مساجد برای اقامه نماز خالی است و از همه شما درخواست کمک دارم.

حجت الاسلام قریش موسوی اظهارداشت: امروز کشور دچار مشکلات زیادی شده و هر کس گره گشای هر گره ای باشد باید دستش را ببوسیم و قدردانی کنیم اما باید بدانیم خداوند متعال برای همه مشکلات و گره ها، نسخه و دارویی و درمانی دارد که نماز گره گشای همه مشکلات است و اگر این نسخه را بکار نگیریم بقیه کارها هم به ثمر نمی نشیند.

وی ادامه داد : همه باید برای نماز دغدغه داشته باشیم و اگر نمازخانه و مسجدی خلوت بود نگران شویم و بدانیم هر کس نماز را ضایع کند بقیه کارها نیز مغفول می ماند.

وی یادآورشد: هر کس می خواهد رهبری را یاری کند باید در اقامه نماز جدی باشد لذا از مدیران ادارات و معلمان انتظار داریم در نماز های جماعت در ادارات و مدارس حضور جدی داشته باشند و از خود شروع کنیم تا کارها درست شود.

رئیس ستاد اقامه نماز استان قزوین پیشنهاد کرد هر مدیر در یک مسجد عضو هیئت امنا شود تا وضعیت اقامه نماز بهتر شود.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان