شما اینجا هستید

اجتماعی » آیین درختکاری توسط سفیران کشور های عضو مجمع گفت و گوی آسیا ACD در یزد برگزار می شود  

یزد_  معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری یزد از اجلاس سفرای کشور های عضو مجمع گفت و گوی آسیا  ACD در یزد خبر داد و گفت: آیین درختکاری توسط سفیران کشور های عضو  ACD برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی انتهاج یزد، محمد حسین پارساییان معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری یزد در نشست خبری برگزاری اجلاس اکو و سفر سُفرای کشور های عضو  ACD به یزد، گفت: یزد پایتخت گردشگری کشور های عضو مجمع گفت و گوی آسیا است چهارشنبه و پنجشنبه ۱۶ و ۱۷ میزبان سفرای این کشور ها در یزد هستیم.

وی از برگزاری مجمع اکو در استان یزد به طور همزمان خبر داد و افزود: برنامه ها به میزبانی شهرداری یزد، استانداری و اتاق بازرگانی یزد برگزار می شود. پارساییان تصریح کرد: با توجه به اینکه در آستانه روز درختکاری قرارداریم در بوستان ملل آیین درختکاری توسط سفیران این کشورها برگزار می شود.

پارساییان با اشاره به اینکه همزمان نشست اکو با حضور دبیرکل و اعضای مجمع اکو در یزد خواهد بود و نشست سالانه اکو را در یزد میزبانی خواهیم کرد، درباره دستاورد این میزبانی جهانی، گفت: یزد جهانی باید به دنیا معرفی شود و حضور این سفرا در استان ظرفیت‌های گردشگری یزد را به دنیا معرفی می کند.

وی تصریح کرد: نگاه استاندار یزد این است که ظرفیت‌های گردشگری یزد را پویا و فعال کنیم و یکی از راه حل های آن این است که یزد به خواستگاه برگزاری رویدادهای ملی و بین‌المللی تبدیل شود.

* یزدجهانی  به ۴ میلیارد نفر در کشورهای عضو  ACD معرفی می شود

احمد آخوندی مشاور و دستیار ویژه استاندار یزد از برنامه یک سال پایتختی یزد در حوزه گردشگری دنیا نام برد و افزود: نمایشگاه بین الملی صنایع دستی و گردشگری،اجلاس سفرای کشور ها، دعوت از خبرنگاران کشور های عضو  ACD و برگزاری رویدادهای فرهنگی یزد در کشور های عضو این مجمع از برنامه های تدوین شده است.

وی در ادامه به گردهمایی رؤسای دانشگاه های کشور های عضو ACD در دانشگاه یزد به عنوان نخستین گردهمایی دانشگاهیان کشور های عضو مجمع گفت و گوی آسیا یاد کرد و بیان داشت: سال آینده همزمان همایش بین المللی مرمت را خواهیم داشت.

آخوندی معرفی یزد به یک میلیارد نفر تا سال ۱۴۰۴ را جزو تعهدات استان دانست و گفت: این فرصتی که فراهم شده می تواند یزد را به ۴ میلیارد نفر معرفی کند چرا که ۶۰درصد جمعیت دنیا در کشور های عضو  ACD زندگی می کنند.

وی بیان کرد: استان‌های مثلث طلایی گردشگری نیز در این رویداد حضور خواهند داشت چرا که یزد در مدت زمان یکسال پایتخت گردشگری کشور های عضو مجمع گفت و گوی آسیا معرفی شده و در  این یک سال ما نماینده ای از ایران هستیم و تمام نقاط ایران معرفی خواهند شد.

* موقعیت ممتاز یزد در میزبانی از ۱۵ ملیت جهان

سید محمد رستگاری مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: سفر سفرای بیش از ۳۵ کشور و ۱۵ ملیت جهان به یزد موقعیت ویژه و ممتازی در سال میلادی جاری برای معرفی یزد فراهم خواهد کرد.

وی با بیان اینکه اردیبهشت ماه سال آینده سفر وزاری گردشگری کشورهای عضو اکو را خواهیم داشت، اظهار داشت: ۱۶ و ۱۷ اسفندماه جاری ۵۵ سفیر از ۱۵ ملیت و ۳۵ کشور که ۳۱ کشور آن در ایران نمایندگی دارند و ۶۰ درصد جمعیت دنیا در این کشور زندگی می کنند، میزبان یزد خواهند بود.

رستگاری با اشاره به اینکه یزد پایتخت گردشگری کشور های عضو مجمع گفت و گوی آسیا  ACD اعلام شده است، گفت: در دنیا مجمع و اتحادیه ای به این شکل نداریم چرا که بسیاری از کشور های عضو مجمع گفت و گوی آسیا  ACD با ایران درحال همکاری اقتصادی و یا تعاملات فرهنگی هستند لذا بازدید از بافت تاریخی و آشنایی بیشتر با فرهنگ و آداب و رسوم یزد یکی از مهمترین برنامه های این رویداد بزرگ خواهد بود.

وی افزود: اقدامات ۱۶ و ۱۷ اسفند امسال مقدمه ای برای برنامه وسیع تر در سال آینده با حضور ۱۵ ملیت بیش از ۳۵ کشور دنیا در یزد خواهد بود.

رستگاری با تاکید بر اینکه در یزد، پایتخت گردشگری  کشور های عضو مجمع گفت و گوی آسیا  ACD نگاه ملی داریم، گفت: این موضوع رویداد ملی خواهد بود بنابراین حضور استان های بزرگ کشور در حوزه گردشگری را هم خواهیم داشت و ساکنان بافت تاریخی، انجمن‌ های مرتبط با میراث فرهنگی را برای بهتر برگزار شدن رویداد به مشارکت دعوت می کنیم.

* اتاق بازرگانی یزد میزبان کشور های عضو مجمع گفت و گوی آسیا و دبیر کل اکو

دبیرکل اتاق بازرگانی یزد از میزبانی سفرای کشور های عضو مجمع گفت و گوی آسیا و دبیرکل اکو در یزد خبرداد.

محمد سپهر دبیرکل اتاق بازرگانی یزد در نشست خبری استانداری یزد پیرامون سفر سفرای کشور های عضو مجمع گفت و گوی آسیا به یزد، با اشاره به اینکه در روز پنجشنبه ۱۷ اسفند ماه اتاق بازرگانی یزد میزبان کشور های عضو مجمع گفت و گوی آسیا  ACD و دبیرکل اکو، خواهد بود، گفت: با توجه به اینکه هدف تحریم‌ها منزوی کردن ایران است، ارتباط با کشور های عضو مجمع گفت و گوی آسیا ( ACD ) می تواند حضور و پویایی ایران در سطح بین الملل را حفظ کند.

وی با بیان اینکه تولیدکنندگان ایران ۲ و نیم برابر نیاز کشور را تولید می کنند، گفت: در تولید حتما ظرفیتی فراتر از کشور داریم و در بازدید سفرای ACD دیدار  با ۵۰ درصد بازار مصرف دنیا، فرصت بزرگی است تا ظرفیت های تولیدی یزد و ایران را مطرح و با آنها مشارکت کنیم.

سپهر عنوان کرد: جلسه اختصاصی با دبیرکل اکو خواهیم داشت و میزبانی اتاق بازرگانی یزد از روسای اتاق های بازرگانی کشور های عضو اکو در سال ۲۰۲۴ در این سفر برنامه ریزی خواهد شد.

دبیر کل اتاق بازرگانی یزد بیان کرد: در آستانه سفر سفرای کشور های عضو مجمع گفت و گوی آسیا و میزبانی از دبیرکل اکو، فراخوانی به صنایع استان ارسال کردیم تا مشکلات صنایع استان با کشورهای عضو اکو و ACD جمع‌بندی و روز ۱۷ اسفند با ۵۵ سفیر و دیپلمات خارجی از ۱۵ ملیت خارجی در یزد مطرح شود.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان