شما اینجا هستید

اخبار » آغاز طرح زمستانه دستگاه‌های خدمات رسان خراسان شمالی 

فرمانده انتظامی خراسان شمالی از آغاز اجرای طرح زمستانه دستگاه های خدمات رسان جاده ای این استان با برگزاری یک رزمایش در بجنورد خبر داد و گفت: این طرح از امروز آغاز شده و تا بیستم اسفندماه برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار انتهاج از خراسان شمالی سردار مظاهری خراسان شمالی روز چهارشنبه در هفتمین نشست کمیسیون اظهارداشت: نیروهای پلیس راه استان در چهار گردنه امین الله، جوزک، اسدلی و تنگه ترکمن در این طرح مستقر می شوند.
وی با اشاره به آماده باش هفت تیم خودروی پلیس، افزود: ۶ پاسگاه پلیس راه نیز با بهره گیری از ۴۲ تیم خودروی با ۱۴۴ نفر نیروی انسانی نسبت به پوشش همه راه های استان اقدام می کنند.
وی ادامه داد: در طرح زمستانه پارسال در مجموع ۶۴۰ فقره تصادف فوتی و جرحی در سطح جاده های استان روی داد که ۴۰ نفر بر اثر آن کشته شدند که در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن، ۱۸ درصد افزایش داشت.
مظاهری خاطر نشان کرد : با وجود افزایش جانباختگان سوانح جاده ای زمستانه، آمار کل سوانح جاده ای استان در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ حدود ۱۳ درصد کاهش داشته است.
وی با بیان اینکه خراسان شمالی یکی از استان های برتر در کاهش مرگ و میرهای جاده ای است، افزود: کوهستانی بودن استان و وقوع بارش های باران و برف زمستانی، میزان حوادث و تلفات جاده ای را افزایش می دهد.
وی یادآور شد : در طرح زمستانه سال ۹۷، ۳۷ نفر از شهروندان و در زمستان ۹۶ نیز ۲۷ نفر در حوادث جاده ای خراسان شمالی جان خود را از دست دادند.

سردار علیرضا مظاهری بر ضرورت نهادینه شدن فرهنگ رانندگی درست تاکید و اظهار کرد: بیشترین عامل موثر در تصادفاتن نیروی انسانی است و در مرحله بعد وضعیت جاده ها و سایر موارد در آن دخیل است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان