شما اینجا هستید

اجتماعی » آفت جامعه، گرفتار شدن به سوء تدبیر و مدیریت است

بجنورد – امام جمعه بجنورد گفت: حسن تدبیرعاملی برای رونق زندگی مسلمانان است و آفت جامعه و زندگی فردی و اجتماعی گرفتار شدن به سوء تدبیر و مدیریت است.

به گزارش انتهاج، حجت‌الاسلام‌ ابوالقاسم یعقوبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه بجنورد با اشاره به اهمیت تدبیر درست در جامعه اسلامی، اظهار کرد: باتدبیر درست می‌توان از اخلال اقتصادی رهایی یافت و باید مسئولان درست تدبیر و برنامه‌ریزی کنند.

وی با اشاره به اینکه تصمیم نادرست و غیرکارشناسی عامل شکست یک دولت است، افزود: اسراف، عدم عبرت از گذشته و کثرت خطا پایه‌های دیگر سقوط و شکست یک دولت خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با تبیین چرایی وحدت حوزه و دانشگاه گفت: این دو نهاد با خون خود درخت نهضت انقلاب اسلامی را آبیاری کردند و سپس در دفاع مقدس دوشادوش یکدیگر در نبرد علیه دشمنان ایستادگی کردند.

وی حضور درعرصه‌های سازندگی و جهادی را وحدت حوزه و دانشگاه بیان و تصریح کرد: این خدمات باعث محرومیت‌زدایی و گره‌گشایی و خدمات‌رسانی به مناطق محروم شده است.

وی تأسیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها را گامی دیگر در راستای وحدت حوزه و دانشگاه عنوان کرد و ادامه داد: در گام دوم انقلاب و مبتنی بربندهای آن باید این وحدت عمق بیشتری پیدا کند و گفتمانی برمدار گام دوم شکل بگیرد.

ظرفیت‌های علمی کشور همچون امور دانش‌بنیان باید در همه نقاط ظهور پیدا کند

وی با اشاره بر محورهای نخست و دوم این بیانیه مبنی بر گسترش علم و دانش و معنویت و اخلاق، یادآور شد: ظرفیت‌های علمی کشور همچون امور دانش‌بنیان باید در همه نقاط ظهور پیدا کند و گسترش یابد و در کنار آن پرورش انسان باد مورد تأکید باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با بیان اینکه تولید علم و پرورش انسان دو بال توسعه و پیشرفت جامعه است، ادامه داد: رسالت دانشگاه و حوزه در چله دوم انقلاب به ظهور نشاندن بیانیه گام دوم انقلاب است که می‌توان از مسیر پایان‌نامه و امور پژوهشی آن را دنبال کرد.

وی درپایان با اشاره به‌پایان یافتن زمان ثبت‌نام داوطلبان انتخابات خبرگان و مجلس شورای اسلامی گفت: هرکسی از فیلترها عبور کند و مورد تأیید شورای نگهبان باشد خوب است اما در بین کاندیداهای نهایی باید خوب‌تر را برگزید.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان