شما اینجا هستید

اجتماعی » آتش‌زدن کتاب پزشکی هاریسون توهین به جامعه پزشکی در سطح ملی و بین‌المللی است

مشهد – رییس انجمن طب سنتی خراسان رضوی به کلیپ منتشره در فضای مجازی که طی آن در اقدامی سخیف کتاب پزشکی هاریسون آتش‌زده می‌شود اشاره کرد و گفت: این اقدام سخیف توهین به جامعه محترم پزشکی در سطح ملی و بین‌المللی است لذا آمر و مجری این کار زشت باید نسبت به آن پاسخگو باشد.

به گزارش انتهاج، دکتر سعید اسکندری اظهار کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که این اقدام ناصواب که دو سال پیش در مراسمی به نام “بخور مریم” در مشهد صورت گرفته یکی از روشهای درمانی فردی به نام “تبریزیان” است.

وی افزود: تبریزیان که مرتکب این اقدام شده خود را پدر طب اسلامی خوانده و روشهای درمانی طب رایج و مدرن را قبول ندارد در حالی که گرچه روایاتی از ائمه معصوم(ع) و سفارشهای آنان در باب بهداشت فردی و سبک زندگی وجود دارد اما این سفارش ها به هیچ وجه به عنوان مکتب درمانی مطرح نیست.

وی ادامه داد: چیزی به نام طب اسلامی وجود ندارد بنابراین روشهای درمانی منتسب به این طب بر اساس مقررات و قوانین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به درستی غیرقانونی اعلام شده است.

وی همچنین به حوزه طب سنتی یا مکمل اشاره و خاطرنشان کرد: روشهای درمانی گوناگونی در قالب طب اسلامی یا طب مکمل وجود دارد که منطبق بر تعاریف سازمان بهداشت جهانی است. روشهای درمانی این نوع از طب متعلق به کشورهای مختلف جهان است و در کشور ما هم در قالب طب ایرانی و سنتی ارائه می‌شود.

آتش زدن کتاب هاریسون جایگاه ایران را در مجامع علمی و بین‌المللی خدشه‌دار خواهد کرد

دکتر اسکندری تصریح کرد: آتش‌زدن کتاب مرجع هاریسون آن هم با استناد به قرآن، ائمه(ع) و روایات اسلامی توسط افرادی در لباس دین و روحانیت جایگاه ایران را در مجامع علمی و بین‌المللی خدشه‌دار خواهد کرد لذا باید در اقدامی عاجل از سوی دستگاه قضایی و مجامع حقوقی با مسببان آن برخورد صورت گیرد.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز خواستار برخورد قاطع مراجع علمی، فرهنگی، دینی و قضایی با مدعی طب اسلامی شد که کتاب‌ پزشکی هاریسون را به آتش کشیده است.

هاریسون کتاب “اصول طب داخلی هاریسون” از ۷۰ سال پیش تاکنون به عنوان معتبرترین منبع علمی با مباحثی از عصب‌شناسی گرفته تا بیماریهای مختلف است که در واقع به تشریح علائم و روش درمان انواع بیماری می‌پردازد.

به همین دلیل “هاریسون” یکی از کتابهای اصلی مورد رجوع پزشکان متخصص داخلی محسوب می‌شود.

“هاریسون” ظرف هفت دهه اخیر بطور مستمر در فواصل سه ساله بر اساس آخرین دستاوردهای علمی جهان پزشکی توسط گروهی از پژوهشگران و محققان علوم پزشکی و داروسازی ۲۰ بار ویرایش و مطالبش به روز شده است.

 

 

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان