شما اینجا هستید

اجتماعی » رشد ۱۵۰ درصدی آمار قتل در خراسان شمالی

بجنورد – فرماندهی انتظامی خراسان شمالی با بیان اینکه رشد ۱۵۰ درصدی در حوزه پرونده های قتل داشته ایم، گفت: سامانه پیام کوتاه ۱۱۰ به مناسبت هفته نیروی انتظامی راه اندازی می‌شود.

به گزارش انتهاج سردار علیرضا مظاهری صبح امروز در نشست خبری اظهارکرد: با راه اندازی پیام کوتاه ۱۱۰ و برقراری تماس خارج از استان باپیش شماره ۰۵۸۲۱۸۲۳۱۱۰ شهروندان می توانند تماس حاصل نمایند.

وی افزود: در ۶ ماهه نخست سال جاری ۲۴۷ هزارو ۳۶ مورد تماس تلفنی برقرار شده که از این آمار ۸۷ درصد تماس ها عملیاتی شده است.

وی با اشاره به ۴ هزارو ۷۰۴ مورد پرونده نزاع و درگیری در استان ادامه داد: ۴ هزارو ۷۰۴ مورد پرونده نزاع و درگیری تشکیل شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۳ درصد کاهش داشته است.

افزایش ۱۵۰ درصدی قتل در خراسان شمالی

سردار مظاهری گفت: در حوزه پرونده های قتل رشد ۱۵۰ درصدی را به همراه داشته ایم که این آمار در مدت مشابه سال قبل ۶ مورد بوده ولی در سال جاری ۱۵ مورد صورت گرفته که باید در این حوزه تدابیر اندیشیده شود.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه جرائم خشن نیز ۳۷۵ فقره پرونده تشکیل شده است که ۸۵ درصد این آمار کشف کلاهبرداری به ارزش ۸۵ میلیارد ریال بوده است.

وی افزود: در ۶ ماهه نخست سال ۹ هزارو ۲۳۶ نفر در حوزه های مختلف دستگیر شده اند که نسبت به سال قبل ۶ درصد افزایش داشته است.

فرماندهی انتظامی خراسان شمالی با اشاره به کشفیات مواد مخدر در استان اظهارکرد: یک تن و ۵۳۶ کیلوگرم کشفیات مواد مخدر صورت گرفته که در این راستا ۶۰۸ نفر قاچاقچی و ۷۱۹ نفر معتاد نیز دستگیر شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح نشاط ادامه داد: طرح نشاط و پاکسازی مراکز آموزشی و خوابگاه های استان اجرا شده که در این راستا ۱۰ مورد مراکز توزیع مواد مخدر پلمپ شده است.

 

آمار کشفیات مشروبات الکلی رو به نگرانی است

فرماندهی انتظامی خراسان شمالی با بیان اینکه آمار کشفیات مشروبات الکلی رو به نگرانی است یادآورشد: مشروبات الکلی داخلی ۴۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وی گفت: در حوزه پلیس فتا ۵۵۴ فقره پرونده تشکیل شده که از این تعداد ۴۷۴ مورد کشف شده و بیشتر تشکیل پرونده ها در حوزه برداشت های غیر مجاز است.

سردار علیرضا مظاهری با اشاره به اعزام مردم برای راهپیمایی اربعین نیز اظهارکرد: در استان ۱۳ مرکز پلیس بعلاوه ۱۱۰ فعالیت دارند که در ۶ ماهه نخست سال ۱۴ هزارو ۸۸۵ مورد صدور گذرنامه صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹۵ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: کلیه مشمولان غیر غایبی که تمایل به شرکت در پیاده روی معنوی اربعین حسینی را دارند می توانند در بازه زمانی ۷ مهر تا ۱۰ آبان ماه سال جاری بدون وثیقه مجوز خروج از کشور دریافت کنند.

وی دیدار با نماینده ولی فقیه، برگزاری زیارت عاشورا و دعای کمیل، دیدار با مقام معظم رهبری، غبار رویی مزار شهدا، برگزاری میز خدمت، برگزاری پیاده روی عمومی و دیدار با خانواده شهدا را از مهم ترین برنامه های این هفته عنوان کرد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان