شما اینجا هستید

اسلایدر » فرق ماهوی و اساسی بین اقتصاد مادی و اقتصاد دینی وجود دارد 
گروه : اسلایدر , يزد

یزد_ کنفرانس ملی نهج‌البلاغه در یزد با حضور آیت‌الله سیدجمال‌الدین دین‌پرور رئیس بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه به همت دانشگاه فنی و حرفه‌ای یزد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سایت خبری تحلیلی انتهاج یزد،ککنفرانس نهج‌البلاغه در یزد به همت دانشگاه فنی و حرفه ای یزد و احمد محتشمی ریاست این دانشگاه در بهمن ماه جاری برگزار شد.

دکتر احمد محتشمی رییس دانشگاه فنی و حرفه ای یزد گفت: این کنفرانس ملی را با محوریت رشد تولید برگزار کردیم تا تدبر بیشتری بر صفات حضرت علی علیه‌السلام و نهج البلاغه در حوزه اقتصادی صورت گیرد.

آیت‌الله سیدجمال‌الدین دین‌پرور رئیس بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه در افتتاحیه کنفرانس ملی نهج البلاغه در یزد، گفت: نهج البلاغه و فرهنگ اسلامی فرهنگ متعالی است که عرفان و معنویت را با اقتصاد و کار و تولید در هم آمیخته و فضای جدیدی ایجاد کرده است.

آیت الله دین پرور گفت: زندگی انسانی باید در چه شعاعی مشاهده شود زندگی تنها خوردن و آشامیدن نیست فرهنگ زندگی در تقارن نهج البلاغه که جهره ای از فرهنگ تشیع است در دانشگاه فنی و تخصصی این معنا را دارد که حرفه و فن به تنهایی نمی تواند کارساز باشد اگر در معارف عالی نباشد نمی تواند کارساز باشد.

وی با اشاره به اینکه تخصص باید با انسانیت و بندگی خدا گره بخورد و ما این جمع فت و تخصص و اقتصاد و دنیا را در پرتوی توجه به خداوند را در نهج البلاغه می بینیم.

آیت الله دین پرور درباره اقتصاد از نظر دین، افزود: فرق ماهوی و اساسی بین اقتصاد مادی و اقتصاد دینی وجود دارد.

وی با بیان اینکه باید کار و تولید در اوج باشد و نباید دنیا فراموش کرد، گفت: دنیاگرایی اگر محدود نشود ثروت ملی را می‌رباید و جامعه اسلامی که نباید فقیر باشد به فقر می گراید.

دین پرور ادامه داد: امیر المومنین به فرزندان خود گفتند من از فقر می ترسم و به خدا پناه ببرید از فقر جامعه اسلامی نباید دست خود را به سوی دیگران دراز کنند و دیگران باید محتاج جامعه اسلامی باشند.

وی در مذمت فقر گفت: فقر دین را ناقص می کند و عقل را از کار می اندازد و نمی تواند از اندیشه والا بهره ببرد و اخلاق و فرهنگ مورد هجوم حسادت و بخل قرار می گیرد.

دین پرور گفت: یک مسلمان برای از بین بردن فقر و ایجاد جامعه متعالی باید تلاش کند به همین دلیل رهبر انقلاب سالها شعار سال را بر اساس رشد تولید قرار دادند و این کنفرانس هم بر اساس این شعار سال برقرار شده است‌.

وی در بیان اینکه اسلام با فقر مخالف است، تصریح کرد: امام علی علیه السلام غذای سالم، آب و سرپناه برای مردم فراهم کرد در زمانی که تفرقه زیاد بود و بر این تاکید داشت که مسلمان نباید فقیر باشد ولی نباید غرق در ثروت شود.

دین پرور افزود: اسراف در مصرف مطرح است ولی در تولید محدودیتی وجود ندارد اقتصاد و تولید باید در پرتوی دین باشد مانند علی علیه السلام. وی گفت: امام علی علیه السلام اموالی که داشت را امانت می دانست و به مردم کمک می کرد‌، برده خرید و آزاد کرد و چاه های آب زیادی را ایجاد و وقف حجاج کرد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان