شما اینجا هستید

اخبار » رسانه‌ها نقش محوری در ایجاد شور و شوق انتخاباتی دارند
رسانه‌ها نقش محوری در ایجاد شور و شوق انتخاباتی دارند

آنها روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشتند: ایجاد زمینه های نشاط و امید، ایجاد انگیزه در راستای جلب مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و آگاه کردن مردم در مورد یک انتخاب خوب، از وظایف ذاتی رسانه است.
مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه های خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر حضور حداکثری مردم در انتخابات پیش رو، انتخاب خوب را در گرو آگاهی بخشی رسانه ها به جامعه دانست.
علی خادمی افزود: همه ما در امور روزمره و برای هر انتخابی به دنبال بهترین ها هستیم، بنابراین باید در انتخاب بهترین ها برای مسئولیت اداره شهر و کشور بیش از سایر انتخاب ها تلاش و برای این انتخاب خوب به معیارها و ملاک های انتخاب شایسته توجه داشته باشیم.
خادمی تصریح کرد: این معیارها و ملاک ها از سوی رسانه ها باید برای آحاد جامعه تبیین شود.
مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه های خراسان شمالی افزود: توجه به انتشار مطالب از منابع موثق، پیشگیری از انتشار شایعات و اخبار نادرست و تولید محتوای سازنده و امید بخش در تمامی زمینه ها، از وظایف خبرنگاران و مدیران رسانه‌ها است که باید به آن توجه کافی داشته باشند.
وی با بیان اینک..

به گزارش انتهاج به نقل از ایرنا؛

آنها روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشتند: ایجاد زمینه های نشاط و امید، ایجاد انگیزه در راستای جلب مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و آگاه کردن مردم در مورد یک انتخاب خوب، از وظایف ذاتی رسانه است.

مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه های خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر حضور حداکثری مردم در انتخابات پیش رو، انتخاب خوب را در گرو آگاهی بخشی رسانه ها به جامعه دانست.

علی خادمی افزود: همه ما در امور روزمره و برای هر انتخابی به دنبال بهترین ها هستیم، بنابراین باید در انتخاب بهترین ها برای مسئولیت اداره شهر و کشور بیش از سایر انتخاب ها تلاش و برای این انتخاب خوب به معیارها و ملاک های انتخاب شایسته توجه داشته باشیم.

خادمی تصریح کرد: این معیارها و ملاک ها از سوی رسانه ها باید برای آحاد جامعه تبیین شود.

مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه های خراسان شمالی افزود: توجه به انتشار مطالب از منابع موثق، پیشگیری از انتشار شایعات و اخبار نادرست و تولید محتوای سازنده و امید بخش در تمامی زمینه ها، از وظایف خبرنگاران و مدیران رسانه‌ها است که باید به آن توجه کافی داشته باشند.

وی با بیان اینکه رسانه های خراسان شمالی در طول سالهای انقلاب اسلامی همواره همراه نظام و مسوولان خدمتگزار کشور بوده اند، گفت: عملکرد رسانه های خراسان شمالی در راستای رسالت خطیر خبری بویژه در انتخابات های گذشته و ایجاد شور و نشاط انتخاباتی، و توجه دادن مردم برای آینده کشور، قابل قبول بوده است.

خادمی تصریح کرد: عدم توجه به وابستگی های حزبی و جناحی در انتشار اخبار و گزارش ها از دیگر مواردی است که خبرنگاران به عنوان سربازان خط مقدم جبهه فرهنگی کشور و پیشتازان عرصه اطلاع رسانی به آن توجه کرده و با اقدامات ارزشمند خود، دشمنان نظام اسلامی را در داخل و خارج از کشور مایوس و پوزه استکبار جهانی را در رسیدن به اهداف شومش به خاک مالیده اند.

وی با بیان اینکه انتشار اخبار عملکرد دستگاه‌های اجرایی در طول سالهای بعد از انقلاب و بیان نقدهای منصفانه و خیرخواهانه می تواند به ایجاد امید در جامعه منجر شود، گفت: مسوولان کشور و استان نیز وظیفه ای مضاعف در قبال حضور فعالانه مردم در انتخابات دارند و باید علاوه بر پاسخگویی به سوالات مردم، عملکرد دستگاه را به صورت شفاف برای مردم بیان کنند.

خادمی ایجاد گفتمان با داوطلب‌های انتخاباتی را از مهمترین برنامه های اهالی رسانه برای آشنایی بیشتر مردم با رویکرد و اهداف آنان دانست و اظهار داشت: مردم باید برای داشتن آینده خوب در شهر و کشور، هوشمندانه و بدون توجه به وابستگی های فامیلی ، قومی وبا پرهیز از تعارفاتی که آنها را از یک انتخاب خوب دور می کند، وارد عرصه انتخابات شوند و نقش مهم و حیاتی خود را با انتخاب بهترین ها رقم بزنند.

وی توجه همگانی و عمل به توصیه های مهم مقام معظم رهبری را رمز موفقیت و سربلندی کشور دانست و گفت: رسانه ها برای آگاهی مردم جایگاه شورای شهر و جایگاه یک رییس جمهور انقلابی و کارآمد را برای مردم تبیین کنند.

مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه های خراسان شمالی گفت: در شرایط ویژه کشور همه مردم با هر طرز تفکری که دارند در مقابل آینده کشور مسوولند و حضور آنان در پای صندوقهای رای وانتخابی هوشمندانه می تواند آینده خوب کشور را برای فرزندان این مرز و بوم تضمین کند.

دبیر شورای اطلاع رسانی استانداری خراسان شمالی گفت: رسانه با ایجاد فضای امید و نشاط مردم را برای حضور حداکثری در انتخابات تشویق کنند.

حسین فرخنده گفت: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات در فضای امید و نشاط و بیان کارآمدی نظام ایجاد می شود و رسانه ها با انعکاس دستاوردها و عملکرد نظام می توانند این فضا را در کشور ایجاد کنند.

دبیر شورای اطلاع رسانی استانداری خراسان شمالی اظهار داشت : قطعا در فضای تخریب و اتهام زنی انگیزه مردم برای مشارکت حداکثری کاهش خواهد یافت و این کاهش مشارکت به ضرر نیروهای دلسوز و وفادار به نظام تمام می شود.

فرخنده تصریح کرد : در شرایطی که رسانه های معاند به دنبال ایجاد یاس و ناامیدی در مردم برای کاهش مشارکت در انتخابات و ارتباط آن با ناکارآمدی نظام پیش می روند، انتظار می رود رسانه های داخلی برای تقویت بنیان نظام و بستر سازی حضور حداکثری گام بردارند.

مدیرکل فرهنگ فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی همدلی، اتحاد و روشنگری را از عوامل مشارکت حداکثری در انتخابات برشمرد و تصریح کرد: نقش رسانه ها و فضای مجازی در روشنگری و هدایت افکار عمومی در موضوعاتی مانند انتخابات بر کسی پوشیده نیست.

مدیر مسوول روزنامه اترک خراسان شمالی هم گفت: در شرایط کنونی که دشمن به دنبال بی رونقی انتخابات است، احساس تکلیف مردم برای حضور در آن و تدبیر مسوولان در ایجاد فضای نشاط آور کمک خواهد کرد تا رویای دشمنان در خصوص کاهش مشارکت مردمی در این عرصه نیز تعبیر نشود و شاهد حضوری پررنگ و پرشور پای صندوق های رای در خرداد ماه باشیم .

محمد شکاری افزود: رسانه‌ها رکن مهمی از مردم سالاری هستند، بنابراین از چند جهت دارای نقش به سزا و تاثیر گذار در این عرصه هستند.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها در کنار جریان ها و احزاب سیاسی، مهمترین نقش را در اطلاع رسانی، تبلیغ و آماده سازی مردم برای حضور در انتخابات دارند افزود: رسانه‌ها به عنوان ضرورت ها، منافع و پیامدهای مثبت انتخابات و اشاره به نتایج عدم مشارکت مردم و انعکاس فعالیت‌های انتخاباتی، نقش مهمی در حضور پرشور مردم در انتخابات داشته باشند.

وی با اشاره به یکی از رسالت های مهم رسانه ها در انتخابات، آگاهی ‌بخشی به انتخاب کنندگان و انتخاب شوندگان است گفت: باید مردم به درجه ای از آگاهی برسند که بتوانند در انتخاب هدفمند مشارکت کنند و در انتخاب بهترین ها با بصیرت کامل نقش داشته باشند.

مدیر مسوول پایگاه خبری بجنورد زیبا گفت: در واقع آگاهی بخشی یعنی ارتقای سطح فکر کلیت جامعه برای انتخاب اصلح است و این اتفاق زمانی خواهد افتاد که رسانه ها بتواند به وظیفه ذاتی خود که همان شفافیت و افزایش درک عمومی جامعه درست عمل کرده باشد.

شکاری ایجاد شفافیت و جلوگیری از شایعات را عوامل حداکثری مردم در انتخابات برشمرد و تصریح کرد: آنچه در انتخابات مردم را از تصمیم‌گیری درست منحرف می‌کند، رواج شایعات در جامعه و دامن زدن برخی رسانه‌ها به آن است.

وی گفت: اگر رسانه ها متعهدانه و در مسیر شفاف سازی، درست عمل کنند، ۲ نتیجه بسیار مهم حاصل می‌شود اول اینکه بازار شایعات راکد شده و امکان جوسازی های کاذب به ویژه از سوی رسانه های معاند و دشمنان از بین می‌رود و دومین نکته، دستیابی به اطلاعات درست توسط مردم و انتخاب بهتر بر اساس واقعیات و از طریق سبک سنگین کردن افکار، سوابق و برنامه‌های کاندیداها است.

وی افزود: مردم باید به درجه ای از بصیرت و دانایی برسند که بتوانند به‌ جای فرد، به برنامه‌ها، اندیشه‌ها، سوابق، کارآمدی، روش‌های پیشنهادی و تیم کاندیداهای مورد نظر رای بدهند.

وی یکی دیگر از رسالت های مهم رسانه‌ها، فرهنگ سازی درست توام با نشاط رقابتی در بین منتخبان و انتخاب کنندگان عنوان کرد و گفت: کار رسانه ها باید به گونه ای باشد که مانع شکل گیری اخلاق نامناسب و فرهنگ غیر ملی در انتخابات شود و از تخریب منافع ملی و شخصیت های نظام هم جلوگیری کند.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و عشایری به همراه میاندوره ای پنجمین دوره خبرگان رهبری و یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان