شما اینجا هستید

اخبار » شهرک‌ صنعتی بجنورد ۲۲۰ کیلووات برق خورشیدی تولید می‌کند
شهرک‌ صنعتی بجنورد ۲۲۰ کیلووات برق خورشیدی تولید می‌کند

سیاوش وحدت روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این نخستین اقدام در بین شهرک های صنعتی استان برای تولید برق با استفاده از سلول های خورشیدی است که در مرکز فناوری و کسب و کار شهرک صنعتی بیدک بجنورد راه اندازی شده است.
وی افزود: با توجه به مصوبه دولت درباره تامین ۲۰ درصد برق ادارات از منابع تجدیدپذیر، تولید برق از سلول های خورشیدی در شرکت شهرک های صنعتی کلید خورد و هم اکنون توان تولید شهرک صنعتی بیدک به ۲۲۰ کیلو وات در ساعت رسیده است.
وی با بیان این که مرحله نخست این طرح در سال ۹۷ اجرا شده است، اظهار داشت: مرحله دوم این طرح نیز به تازگی اجرایی شده و در مجموع ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال هزینه دربر داشته است.
وحدت با اشاره به اینکه با تمام واحدهای صنعتی برای استفاده از برق خورشیدی مکاتبه شده است، گفت: با توجه به نوسانات برقی که امسال اتفاق افتاد و برخی واحدها نیز متضرر شدند، استفاده از برق خورشیدی می تواند راهکاری مناسب برای تولید برق واحدها باشد و واحدهای صنعتی مستقر در شهرک ها می توانند در این جهت اقدام کنند.
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون برخی واحدهای مستقر در شهرک صنعتی اس..

به گزارش انتهاج به نقل از ایرنا؛

سیاوش وحدت روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این نخستین اقدام در بین شهرک های صنعتی استان برای تولید برق با استفاده از سلول های خورشیدی است که در مرکز فناوری و کسب و کار شهرک صنعتی بیدک بجنورد راه اندازی شده است.

وی افزود: با توجه به مصوبه دولت درباره تامین ۲۰ درصد برق ادارات از منابع تجدیدپذیر، تولید برق از سلول های خورشیدی در شرکت شهرک های صنعتی کلید خورد و هم اکنون توان تولید شهرک صنعتی بیدک به ۲۲۰ کیلو وات در ساعت رسیده است.

وی با بیان این که مرحله نخست این طرح در سال ۹۷ اجرا شده است، اظهار داشت: مرحله دوم این طرح نیز به تازگی اجرایی شده و در مجموع ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال هزینه دربر داشته است.

وحدت با اشاره به اینکه با تمام واحدهای صنعتی برای استفاده از برق خورشیدی مکاتبه شده است، گفت: با توجه به نوسانات برقی که امسال اتفاق افتاد و برخی واحدها نیز متضرر شدند، استفاده از برق خورشیدی می تواند راهکاری مناسب برای تولید برق واحدها باشد و واحدهای صنعتی مستقر در شهرک ها می توانند در این جهت اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون برخی واحدهای مستقر در شهرک صنعتی اسفراین هم برای استفاده از برق خورشیدی اقدام کرده اند.

خراسان شمالی ۹ شهرک و ۶ ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی دارد.

مصرف سالانه برق در استان خراسان شمالی بین ۳۸۰ تا ۴۰۰ مگاوات است که کمتر از یک درصد آن در حوزه صنعت مصرف می شود.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان