شما اینجا هستید

اخبار » ۶۵۰ هزار نفر، واجدین شرایط رای در خراسان شمالی

بجنورد – رییس ستاد انتخابات خراسان شمالی گفت: تعداد واجدان شرایط رای این استان، برای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میاندوره پنجمین دوره خبرگان رهبری، ۶۵۰ هزار نفر هستند.

به گزارش انتهاج، ولی الله حیاتی در شورای راهبردی جمعیت استان با اشاره به اینکه از مجموع جمعیت ۹۷۶ هزار نفری استان در انتخابات امسال حدود ۶۵۰ هزار نفر قادر به رای دادن خواهند بود، اظهار کرد: در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، به عنوان آخرین انتخابات برگزار شده، ۶۴۷ هزار و هفت نفر از جمعیت خراسان شمالی واجد شرایط رای دادن بودند.

وی افزود: ۷۲۵ هزار نفر از جمعیت استان در سن ۱۵ تا ۶۴ هستند که بر این اساس ۷۰ درصد جمعیت استان فعال محسوب می شوند.

حیاتی موضوع جمعیت و سیاست های کلی این بخش، با توجه به ابلاغیه رهبر معظم انقلاب را بسیار مهم برشمرد و خاطر نشان کرد: باید تلاش شود تا در مقاطع مختلف، جمعیتی با میانگین پویایی داشته باشیم.

باید راهکارهای بومی محلی برای ارتقای جمعیت ارائه شود

معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان شمالی بر انجام کار پژوهشی برای رفع چالش های اجتماعی حوزه جمعیت تاکید کرد و افزود: باید راهکارهای بومی محلی برای ارتقای جمعیت ارائه شود.

حیاتی ادامه داد: سرشماری ها باید دقیق انجام شود و نباید در هیچ شرایطی، منطقه ای از سرشماری جا بماند زیرا علاوه بر اینکه نتایج سرشماری در تمامی ابعاد اجتماعی، فرهنگی و سیاسی تاثیرگذار است با سرشماری غلط بسیاری از امتیازهای استان از بین می رود.

علی زاهدی نیا، مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی نیز در این جلسه جمعیت کنونی استان را ۹۷۶ هزار و ۲۲ نفر اعلام کرد و گفت: از مجموع این جمعیت ۴۹۰ هزار و ۳۷۱ نفر را مردان و ۴۸۵ هزار و ۶۵۱ نفر را زنان تشکیل می دهند.

گفتنی است، استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی دارای چهار کرسی مستقل نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است که مجموعا ۱۴۰ نفر برای نامزدی از این حوزه ها ثبت نام کرده اند که صلاحیت ۱۶ تن از آنان در هیات های اجرایی تایید نشد.

 

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان