شما اینجا هستید

اجتماعی » ۶ نفر قربانی آنفلوآنزا در خراسان شمالی

بجنورد – معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی از جان باختن ۶ نفر بر اثر بیماری آنفلوآنزا در این استان خبر داد و گفت: از این تعداد سه کودک، ۲ زن و یک مرد است.

به گزارش انتهاج، دکتر افشین دلشاد اظهار داشت: کودکان و بانوان جان باخته بر اثر بیماری آنفلوآنزا، بیماری زمینه ای داشته اند اما داشتن بیماری زمینه ای در مرد جان باخته، هنوز اثبات نشده است.

وی افزود: اینکه نداشتن بیماری زمینه ای، سبب مرگ شده باشد جای نگرانی ندارد.

دلشاد درباره تعطیلی مدارس با شیوع بیماری آنفلوآنزا، خاطر نشان کرد: این بیماری در دوره پنج تا هفت روز، از فرد مبتلا قابل سرایت است بنابراین تعطیلی یکی دو روزه مدارس، نمی تواند چرخه این بیماری را از بین ببرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی تصریح کرد: در شرایطی که بیماری هنوز در جامعه چرخه دارد، تعطیلی مدارس نمی تواند اثرگذار باشد، بنابراین این دانشگاه، توصیه ای برای تعطیلی مدارس ندارد.

وی ادامه داد: به افراد مبتلا به آنفلوآنزا، توصیه می شود بهداشت فردی را رعایت کرده در منزل بمانند، دستمال کاغذی را در محیط رها نکنند و لوازم شخصی خود را از دیگران جدا سازند و با توجه به اینکه داروی درمان این بیماری، آنتی بیوتیک نیست از خوددرمانی بپرهیزند.

دلشاد در باره علت شیوع بیماری آنفلوآنزا در سال جاری گفت: بعضا ویروس به لحاظ ژنتیکی دچار تغییر می شود و این تغییرات، سبب می شود تا برای سیستم ایمنی بدن، ناشناخته باشد، برای همین است که واکسن آن نیز هر ساله تغییر می کند.

شیوع آنفلوآنزا در مدارس استان، حاد و نگران کننده نیست

سرپرست معاونت تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان شمالی هم اظهار کرد: شیوع آنفلوآنزا در مدارس استان، حاد و نگران کننده نیست و برای کنترل این بیماری، آموزش های لازم توسط مدیران، معاونان و مراقبان سلامت در مدارس داد شده است.

مهدی خطیب زاده تصریح کرد: با هماهنگی انجام شده با دانشگاه علوم پزشکی، قرار است کارشناسان این دانشگاه در مدارس حضور یابند و نسبت به آموزش های لازم به دانش آموزان و معلمان، اقدام کنند.

وی افزود: به خانواده ها توصیه می شود مراقبت های لازم را برای پیشگیری از ابتلا به آنفلوآنزا انجام دهند و در صورت بیمار شدن فرزند، از حضور او در مدرسه خودداری کنند.

سرپرست معاونت تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان شمالی درباره تعطیلی مدارس به علت شیوع آنفلوآنزا خاطر نشان کرد: تصمیمی برای تعطیلی مدارس گرفته نشده است و البته، این اقدام نمی تواند در کنترل بیماری نتیجه بخش باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان